درخشش خبرنگاران فارس در جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان‌جنوبی

سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در خراسان‌جنوبی با معرفی بهترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سجاد رضایی ظهر امروز در جشنواره ابوذر و آیین تجلیل از برگزیدگان فضای‌مجازی و رسانه‌ای خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: امسال مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد استانی کرونا در سینما بهمن برگزار شد.

وی با اعلام اینکه تا پایان مهلت مقرر شده ۴۴۰ اثر در قالب‌های اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، بیان داشت: سال گذشته در مجموع ۱۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌‌جنوبی مطرح کرد: آثار ارسالی در قالب‌های خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، پوستر و کاریکاتور، گزارش رادیویی و تلویزیونی، موشن گرافیک و فیلم کوتاه (ویژه شبکه‌های اجتماعی) بوده است.

رضایی اضافه کرد: همچنین با توجه به سالگرد شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی»، محور ویژه شهادت سردار دل‌ها و تقویت محور مقاومت نیز در این جشنواره گنجانده شده بود.

وی تبیین کرد: رسانه‌ها کارکرد بسیار مهمی در جامعه دارند و اگر در کنار مسئولان قرار بگیرند در خواهیم یافت که مشکلات قشر محروم جامعه بیش از پیش در معرض دید قرار خواهد گرفت و این آمار کاهش محسوسی خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌‌جنوبی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم شکل‌گیری شبکه‌ای از فعالان فضای مجازی بسیج و بسیج مجازی در پایگاه‌های مقاومت بسیج از دورترین نقاط مرزی تا مرکز استان تأکید کرد و افزود: سال گذشته شروع اولیه حضور فعال در فضای مجازی را داشتیم و امسال این شبکه به سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز کشانده شده است.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر حضور قدرتمند از فعالان فضای مجازی بسیج در حوزه‌های تخصصی محتوا، انتشار، سواد رسانه‌ای و موضوعات فنی شبکه‌سازی شده است و بستر بزرگ برای انتشار و ظرفیت‌سازی در فضای مجازی وجود دارد.

وی از تولید بیش از ۱۵ هزار محتوا در طول سال با موضوعات مختلف با استفاده از شبکه فعالان فضای مجازی و ظرفیت مردمی و ارزشی بسیج خبر داد و عنوان کرد: همچنین در بخش نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای، مرکز تخصصی تولید محتوا فضای مجازی بسیج با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی و متخصصان این موضوع بیش از دو هزار اثر در قالب گرافیک، موشن، مستند و ویدئو تولید کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌‌جنوبی با اشاره به اینکه در فضای مجازی بسیج نیز از حضور مردم در گره‌گشایی بهره گرفته شده، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ هزار نفر در موضوعات مختلف به‌صورت مجازی، آنلاین، موضوعی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش‌های تخصصی و همه‌جانبه دریافت کرده‌اند.

رضایی فضای مجازی (نرم‌افزارهای خارجی) را به یاد روزهای ابتدای دفاع مقدس و هجوم رژیم بعثی به شهرهای خوزستان تشبیه کرد و گفت: اکنون در بستر فضای مجازی مانند روزهای ابتدای جنگ که صدام آمده بود که بماند، پیام‌رسان‌های خارجی با هدف جنگ آمده‌اند که بمانند و فکر و ذهن مردم را از آن خود کنند و هدفشان این است که فرهنگ غربی بر این انقلاب بماند.

وی با تأکید بر اینکه مجاهدان فضای مجازی همچون مجاهدان در زمان جنگ خاموش و بی‌ادعا در برابر این سیل ناباورانه و فرهنگ غربی در بستر پیام‌رسان‌های خارجی ایستادگی کرده‌ و با سلاح‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند شخصی خود در برابر هجوم ناباورانه دشمن در فضای مجازی ایستاده‌اند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌‌جنوبی ضمن قدردانی از مجاهدت‌های خاموش فعالان فضای مجازی که یک تنه در این فضا در برابر دشمنان دفاع می‌کنند، قدردانی کرد و افزود: امروز فعالان برتر فضای مجازی را گرد هم جمع کردیم تا بگوییم از زحمات و ایستادگی شما در مقابل دشمن قدردانی کرده و با فراهم‌کردن فضا کاری کنیم که به فرموده امام خامنه‌ای دشمن را از این فضا دور کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از فارس؛ در پایان این مراسم از ۴۵ نفر در برگزیدگان جشنواره ابوذر و فضای مجازی و رسانه‌ای خراسان‌جنوبی تجلیل و تقدیر به عمل آمد که خانم‌ها «سمانه ترشابی» و «لیلا لیمویی» به عنوان خبرنگار خبرگزاری فارس در بخش‌های مصاحبه و تیتر حائز رتبه برتر شدند.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =