افزایش ۴۰ هزار تنی توزیع نهاده‌های دامی در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۵۱ هزار تن نهاده دامی یارانه‌دار توزیع شد و امسال نیز با توجه به توزیع ۱۱ هزار تن نهاده خام در نهایت این میزان به بیش از ۹۱ هزار تن انواع نهاده دامی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا قوسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تخصیص و توزیع نهاده های دام و طیور امسال ۱۷۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد ۲.۵ برابری توزیع نهاده‌های دام و طیور در سه ماه پایانی سال، افزود: توزیع سهمیه نهاده‌های دامی یارانه‌دار توسط تشکل‌های دام و طیور و بر اساس معیارهایی همچون شاخص جمعیتی در سامانه هویتی دام انجام می‌شود.

افزایش ۴۰ هزار تنی توزیع نهاده‌های دامی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در سال گذشته ۵۱ هزار تن نهاده دامی یارانه‌دار توزیع شد و امسال نیز با توجه به توزیع ۱۱ هزار تن نهاده خام در نهایت این میزان به بیش از ۹۱ هزار تن انواع نهاده دامی افزایش یافت.

قوسی تصریح کرد: در فروردین سال گذشته ماهانه سه هزار تن و در اسفند ماه پنج هزار و ۲۰۰ تن نهاده در خراسان‌جنوبی توزیع شد که این میزان در فروردین امسال به چهار هزار تن و پایان سال به ۹۱ هزار تن رسید.

اختلاف قیمت بین نهاده‌های دامی آزاد و یارانه‌دار

وی با بیان اینکه اختلاف قیمت بین نهاده‌های دامی آزاد و یارانه‌دار را می‌توان از دلایل اقبال ویژه دامداران محترم در خراسان‌جنوبی ‌دانست، اضافه کرد: با پیگیری‌های استاندار محترم و مجموعه مدیریتی سازمان میزان تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی و توزیع آن بین دامداران در مقایسه با سال گذشته رشد خوبی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه توزیع نهاده‌های دام و طیور از طریق سامانه بازارگاه انجام می شود، عنوان کرد: با راه‌­اندازی سامانه بازارگاه امکان استفاده مستقیم و بی‌واسطه و شفاف دامداران و مرغداران محترم برای دریافت نهاده ایجاد شد که از این حیث به عنوان دستاورد مهم دولت به شمار می‌­رود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 3 =