لبخند بر لبان ۶۸۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت خراسان‌جنوبی

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشن مردمی گلریزان بیرجند از عواید جمع‌آوری ۶۶۰ میلیون تومان خبر داد و گفت : در آستانه سال نو فرآیند توزیع البسه‌های خریداری در بین ۹۴ مدرسه و مرکز خیریه پنج شهرستان استان آغاز شده است.

مهدی قمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: به لطف خداوند و به واسطه محبت نیکوکاران خراسان‌جنوبی جشن گلریزان مردمی بیرجند امسال نیز در آستانه بهار، لبخند شادی را بر لبان ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت خراسان‌جنوبی نشاند..

وی افزود: در بیست و نهمین جشن مردمی گلریزان بیرجند با احتساب کمک استانداری، کمیته‌امداد و آموزش و پرورش مبلغ ۶۶۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

دبیر اجرایی جشن مردمی گلریزان بیرجند تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته همچون سالیان گذشته بلافاصله نسبت به خرید البسه باکیفیت از تولیدی‌های معتبر تهران اقدام شد.

قمری یادآور شد: با توجه به آشنا بودن این تولیدی‌ها با جشن مردمی گلریزان بیرجند امسال نیز این عزیزان نیکوکار نسبت به تخفیف اجناس کمک بزرگی به جشن نمودند.

وی خاطرنشان کرد: تا جایی که ارزش البسه خریداری شده جشن گلریزان ۹۹ بر اساس نرخ فعلی بازار یک میلیارد و دویست میلیون تومان توسط کارشناسان محاسبه گشته است.

دبیر اجرایی جشن مردمی گلریزان بیرجند گفت: با عواید جمع‌آوری شده گلریزان تعداد شش هزار و هشتصد دست لباس دخترانه و پسرانه خریداری شده که در حال حاضر فرایند توزیع این البسه بین ۹۴ مدرسه و مرکز خیریه در سطح بیرجند و همچنین در پنج شهر بشرویه، سربیشه،نهبندان مود و خوسف آغاز گردیده است.

قمری با بیان اینکه مراسم جشن گلریزان (گلریزوgolrizo) از سنت‌های دیرینه زورخانه‌های خراسان‌جنوبی است، افزود: جشن گلریزان بیرجند با شماره ۲۰۵۷ در تاریخ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =