روایت یک نشست | از کشف ۴۰ میلیارد کالای قاچاق در خراسان‌جنوبی تا فوت ۱۷۴ نفر در حوادث جاده‌ای

فرماندهی انتظامی استان خراسان‌جنوبی در نشست خبری با رسانه‌ها به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی استان در سال جاری انداخت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار ناصر فرشید ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در سال جاری بیش‌از ۷۲ تن و۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و ۱۱۳ باند قاچاقچی نیز متلاشی شده‌اند.

وی از ۴۰ اجرای طرح عملیات پاکسازی و پلمپ ۲۰ محل‌ خبر داد و گفت: در سال جاری افزایش ۷۲ درصدی کشف سلاح شکاری غیرمجاز و همچنین ۱۱۵ درصد افزایش در دستگیری اراذل و اوباش مخل نظم جامعه‌ داشته‌ایم.

کشف ۴۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال

فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی با اشاره به برخورد با احتکار کالا و برخورد با محتکرین عنوان داشت: از ابتدای امسال ۴۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و هفت میلیارد کالای احتکارشده کشف و ضبط شده که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲۱ و ۲۸ درصد افزایش یافته است.

فرشید از افزایش ۲۷ درصدی سرقت‌های جزئی استان نسبت به پارسال خبر داد و افزود: سه درصد اماکن دولتی، ۲۵ درصد اماکن خصوصی، ۲۶ درصد محتویات و قطعات خوردویی، ۱۰ درصد منازل شخصی، چهار درصد موتورسیکلت، دو درصد سرقت خودرو، چهار درصد احشام بوده که ۸۸ درصد سرقت‌ها در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس اتفاق افتاده است.

۸۵ درصد پرونده‌های کلانتری منجر به سازش شد

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ واحد مددکاری و یک مرکز مشاوره‌ای در بیرجند به منظور آگاهی سازی حوزه‌های اجتماعی کلانتری‌های نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی عنوان داشت: از ۱۱ هزار و ۲۰۰ پرونده قریب‌بر ۸۵ درصد منجر به صلح و سازش بین طرفین شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره گشت‌های محسوس و غیرمحسوس پلیس راه در جاده‌های مواصلاتی و داخل شهری استان گفت: تعداد هفت‌هزار و ۴۰۰ مورد تصادف شهری در سال ۹۹ ثبت شده که ۷۷ درصد خسارتی، ۲۳ درصد جرحی و یک درصد فوتی بوده که به‌رغم پنج نفر کاهش نسبت به سال گذشته، ۲۶ نفر فوت کرده‌اند.

۱۷۴ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند

فرشید افزود: از سه هزار و ۶۰۰ تصادف جاده‌ای ۵۹ درصد خسارتی، ۳۷ درصد جرحی و چهار درصد منجر به فوت شده که علیرغم کاهش ۶۸ نفری نسبت به سال گذشته ۱۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به دو هزار و ۱۰۰ خودروی توقیف شده خراسان‌جنوبی در سال ۹۹ تصریح کرد: ۳۷ درصد از خودروها جریمه بالای یک میلیون تومان داشته‌اند و همچنین چهار هزار و ۷۰۰ موتورسیکلت سلب‌کننده آسایش مردن توقیف شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به شعار «امنیت و سلامت- نشاط بهاری» نیروی انتظامی تاکید کرد: در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، مصوبات شورای تامین و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و طرح تردد محدودیت تردد تعداد ۱۸۰ نفر از پرسنل به‌صورت روزانه بکارگیری شده‌اند.

جریمه یک‌میلیون تومانی ۶۰ خودروی متخلف

فرشید گفت: در همین راستا اعمال قانونی ۴۸ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، ۶۰ جریمه یک‌میلیون تومانی، ۲۱ هزار و ۷۰۰ پیامک و ۱۷۰ هزار ۶۰۰ تذکر لسانی به رانندگان در جاده‌های مواصلاتی بین‌شهری داده شده است.

وی بر رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا توسط شهروندان در ترددهای از ساعت ۹ شب تا سه بامداد تاکید کرد و گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۰۰ خودروی متخلف جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 4 =