۶۵ درصد موارد انتقال کرونا در خراسان‌جنوبی خانوادگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۵ درصد موارد انتقال کرونا، خانوادگی و از طریق دورهمی و شب‌نشینی‌ها رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی صبح امروز در  بازدید از بخش کرونا بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجنداظهار داشت: ۶۵ درصد موارد انتقال کرونا، خانوادگی و از طریق دورهمی و شب‌نشینی‌ها رخ داده است.

وی افزود: طی دو هفته اخیر روند افزایشی بسیار شدیدی را در شناسایی موارد مثبت و بستری بیماران شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: با رعایت دستورالعمل‌ها توانستیم در بیمارستان ولیعصر(عج) در مجموع به ۱۴ بیمار بستری برسیم، اما امروز ۱۰۶ بیمار مثبت و مشکوک در بخش‌های کرونای این بیمارستان بستری هستند که این اتفاق در یک مدت کوتاه حدود یک تا دو هفته‌ای رخ داد.

دهقانی عنوان داشت: نگران هستیم در صورت ادامه این روند، تخت‌های بیمارستان‌ها خیلی زود پر شود و فرصت ارائه خدمت را سلب کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران به صورت خانوادگی بستری هستند، افزود: در ارزیابی‌های انجام شده، بیش از ۶۵ درصد موارد راه انتقال، خانوادگی است یعنی در دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی و شب‌نشینی‌ها انتقال ویروس اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأکید کرد: مجدد بر عدم تجمع، دورهمی و شب‌نشینی‌ها توصیه می‌شود ضمن اینکه از آنجایی که راه انتقال از طریق تماس نزدیک است، از دو ماسک استفاده شود.

دهقانی افزود: تهویه مناسب بر جلوگیری از انتقال بیماری تاثیر دارد و کماکان شستشوی دست جزو مواردی است که می‌تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + بیست =