عیدانه جهادگران در مناطق محروم خراسان‌جنوبی | از توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی تا مرمت ۱۰۰ خانه

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات گروه‌‌های جهادی در مناطق محروم این استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقدیر از جهادگران فعال بسیجی در نوروز امسال اظهار داشت: در نوروز امسال با استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان از اردوهای جهادی در سطح استان خراسان‌جنوبی مواجه بودیم.

وی افزود: خراسان‌جنوبی به‌واسطه مرزی بودن و این‌که یکی از استان‌های کم‌برخوردار است هرساله فصل تابستان و تعطیلات عید نوروز میزبان گروه‌های جهادی از استان و حتی استان‌های دیگر برای محرومیت‌زدایی بود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در نوروز امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی میزبان حضور گروه‌های جهادی میهمان نبودیم و بیشتر گروهای جهادی بومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

هنری خاطرنشان کرد: امسال تنها چهار گروه جهادی دانشجویی مهمان از دانشگاه‌های تهران ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه و نهبندان حضور داشتند.

وی به خدمات ارائه‌شده در نوروز سال جاری در مناطق محروم و کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی علاوه بر حوزه‌های عمرانی، در حوزه سلامت و بهداشت، دام و طیور، اقتصاد و اشتغال، علمی و آموزشی، آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و حوزه‌های خدماتی در نقاط محروم استان خدماتی به ارزش هفت میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال ارائه دادند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: به لطف جهادگران عزیز بیش از ۸۰۰ بسته معیشتی، ۶۷۰ بسته شیرینی و هزار و ۲۰۰ کیلوگرم میوه شب عید بین نیازمندان مناطق محروم توزیع و در زمینه عمرانی نیز بیش از ۱۰۰ منزل محروم مرمت و بهسازی شده و تعداد ۹۷ سرویس بهداشتی در مناطق محروم ساخته شد.

هنری با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ گروه جهادی در سطح استان در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشت و سلامت، علمی، توزیع بسته‌های معیشتی، طرح شهید سلیمانی و غیره خدمت‌رسانی کردند، اضافه کرد: از این تعداد گروه جهادی بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جهادگر بسیجی فعالیت داشتند که از این تعداد هزار و ۱۸۰ جهادگر آقا و ۴۱۰ جهادگر از خواهران بسیجی مشارکت داشتند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 12 =