امداد رسانی هلال احمر خراسان جنوبی به ۱۲۲ حادثه دیده سیل

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امداد رسانی به ۱۲۲ حادثه دیده در سیل توسط نیروهای هلال احمر استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی محمد حمزه اسعدزاده بیان کرد: بارش های رگباری بهاری روز گذشته باعث خسارت های مادی به برخی از اهالی روستاها و عشایر استان شد.

وی با اعلام اینکه بیشتر امداد رسانی ها در شهرستان درمیان انجام شده است، گفت: بین ۲۹ خانوار مناطق دادران، درمیان، طبس مسینا، نقنج، فورگ، هندر، سیدان و اسدیه این شهرستان اقلام زیستی و غذایی توزیع شده است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروهای امدادی نیز برای امداد رسانی به دیگر نقاط استان از جمله تپه طاق، دقت آباد، بند دره، درح، شوشود و چاهک موسویه اعزام شده اند، افزود: انتقال ۲۲ نفر به محل امن، تخلیه آب از ۲۵ منزل مسکونی، رهاسازی دو خودرو گرفتار در سیل از دیگر اقدامات نیروهای امدادی هلال احمر بوده است.

اسعدزاده ادامه داد: با اعزام تیم های امدادی به ۱۵ نقطه متاثر از سیل و آبگرفتگی ۱۲۲ نفر نجات یافتند.

وی با بیان اینکه در پی هشدار هواشناسی از دوشنبه هفته جاری ۱۴۰ نفر نیروی امدادی آماده باش کامل هستند، اظهار داشت: امداد رسانی ها اخیر به متاثرین از سیل و آبگرفتگی توسط ۳۲ امدادگر و نجاتگر در قالب ۹ تیم امدادی انجام شده است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ر


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =