تعطیلی ۴۷ درصد واحد‌های تولیدی خراسان جنوبی/ تأمین اجتماعی باید پاسخگوی کارگران باشد

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی از تعطیلی ۴۷ درصد واحد‌های تولیدی در این استان خبر داد و گفت: به عنوان نماینده تولیدکنندگان استان معتقدم اصلی ترین مشکل چرخه تولید استان که کمتر به آن توجه شده سنگ‌اندازی‌های تأمین اجتماعی بوده چرا که این سازمان پول‌های گزافی از تولیدکنندگان گرفته و خدمات چندانی به کارکنان آن‌ها نمی‌دهد.

محمدعلی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم ادعای مسؤولان مبنی بر بررسی میدانی جهت رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، در عمل اینگونه نبوده است.

وی افزود: متاسفانه تنها جایی که مسؤولان در این مورد فعالیت می‌کنند در اتاق دربسته و پشت میزهایشان بوده است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هر چند در این راستا جلساتی نیز برگزار شده اما مصوبات این جلسات نتیجه‌ای نداشته و صنعتگر نتیجه‌ای نمی‌بیند.

رمضانی با بیان اینکه متأسفانه اینگونه تصور شده که قرار نیست با تصمیماتی که در جلسات توسط مسؤلان مربوطه اخذ می‌شود مشکلات صنعت و تولید حل شود، افزود: مسؤلان بدانند هر چند آن‌ها از شعار دادن خسته نشده‌اند اما صنعتگر و تولیدکننده از شعار شنیدن خسته شده‌اند.

وی به مهم‌ترین مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان استان اشاره داشت و یادآور شد: برخلاف تصور اکثریت که مالیات را مشکل اصلی تولیدکنندگان می‌دانند به نظرم اینگونه نیست، چراکه اگر تولیدکننده درآمدی داشته باشد باید مالیات پرداخت کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مشکل امروز تولیدکنندگان از مالیات‌هایی بوده که در گذشته که تولید و درآمد وجود داشته پرداخت نشده و در حال حاضر قادر به پرداخت آن نیستند.

رمضانی با بیان اینکه تأمین اجتماعی باید پاسخگوی کارگران باشد، عنوان داشت: به عنوان نماینده تولیدکنندگان استان معتقدم اصلی ترین مشکل چرخه تولید استان که کمتر به آن توجه شده سنگ‌اندازی‌های تأمین اجتماعی بوده چرا که این سازمان پول‌های گزافی از تولیدکنندگان گرفته و خدمات چندانی به کارکنان آن‌ها نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مسؤولان باید به حرفی که می‌زنند اعتقاد داشته و به شکل جدی مشکلات واحدهای تولیدی را در ستاد تسهیل پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به طور تقریبی ۴۷ درصد واحدهای تولیدی استان به طور کامل تعطیل هستند، یادآور شد: حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد واحدهای تولیدی استان با ظرفیت قابل قبول کار می‌کنند و بقیه یا زیر ظرفیت کامل خود و یا به طور کلی تعطیل هستند.

رمضانی خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی استان پیش پا‌افتاده بوده و در داخل استان قابل حل است البته اگر مسؤلان این موضوع را بپذیرند و بخواهند.

انتهای پیام/۶۹۰۵۸/ب/ع


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 8 =