احتمال قطع برق خراسان‌جنوبی در صورت رعایت نکردن پیک مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر مردم پیک مصرف برق را رعایت نکنند، احتمال قطعی وجود دارد، گفت: مصرف برق در خراسان جنوبی در سال ۹۹ به میزان یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۵۱۸ مگاوات ساعت بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

مهدی دادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به لزوم صرفه جویی و احتمال خاموشی برق در تابستان سال جاری اظهار کرد: با توجه به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اگر مشترکان در بخش های مختلف تجاری، خانگی، صنعتی، کشاورزی و… در مصرف برق صرفه جویی نداشته باشند قطعا دچار خاموشی خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: مهمترین دلایل خاموشی به علت افزایش مدیریت مصرف برق  است.

وی  تغییر رفتار مشترک به علت افزایش لوازم مصرفی برقی و افزایش دمای هوا نسبت به میانگین بلند مدت را از جمله دلایل خاموشی برق عنوان کرد و افزود: جبران کاهش تولید در بخش صنایع به علت اجرای مدیریت بار در زمستان گذشته و افزایش بار چاه‌های کشاورزی که به علت خشکسالی زودتر وارد مدار شده‌اند از دیگر عوامل خاموشی برق هستند.

دادگر عنوان کرد: کاهش نزولات آسمانی و کاهش آب پشت سدها و در نتیجه کمبود تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی، افزایش بار چاه‌های کشاورزی ناشی از خشکسالی، افزایش تعداد مراکز رمز ارز غیر مجاز، افزایش بار مصرفی صنای و افزایش مصارف عمومی به دلیل افزایش متوسط دمای روزانه از عوامل دیگر خاموشی برق به شمار می روند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به میزان مصرف برق در سال گذشته اشاره و بیان داشت: مصرف برق در استان در سال ۹۹ به میزان یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۵۱۸ مگاوات ساعت بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

دادگر به مهمترین دلایل برق در سال گذشته استان اشاره کرد و افزود: در مدیریت بارسال گذشته با توجه به عقد قرارداد و همکاری صنایع و کشاورزان به جز در موارد خارج از کنترل و مدیریت اضطراری بار و دستور مرکز ملی دیسپاچینگ ملی، خاموشی عمده‌ای در استان نداشتیم.

وی به نقش مردم برای صرفه جویی و جلوگیری از خاموشی برق در استان اشاره کرد و گفت: مشترکان برق در استان خراسان‌جنوبی به طور میانگین با ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق می‌توانند علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های خانوار به صنعت برق در تامین برق پایدار نیز کمک کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی بیان داشت: از جمله اقداماتی ساده‌ای که با رعایت آن هر مشترک می تواند به طور چشم‌گیری در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشد؛ عدم استفاده وسایل برقی پرمصرف مانند لباسشویی، جاروبرقی، سماور، اتو و غیره در ساعت‌های اوج بار است.

وی بیان داشت: استفاده از نور طبیعی و عدم استفاده از سیستم روشنایی در طول روز، خاموش کردن وسایل برقی به طور کامل در زمان پایان استفاده، توجه به برچسب انرژی هنگام خرید لوازم برقی، خاموش کردن وسایل سرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری در دستگاه‌های اجرایی استان  از جمله اقداماتی است که می‌تواند نقش موثری در کاهش برق داشته باشد.                                 

دادگر به عدم استفاده از لامپ‌های پرمصرف رشته‌ای در سیستم روشنایی توسط اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: خاموش نمودن روشنایی‌های تزیینی در نمای ساختمان‌ها، استفاده از کولرهای آبی روی دور کند و تنظیم دمای سیستم‌های سرمایشی روی دمای ۲۶ درجه سانتی گرادنیز می تواند در صرفه جویی برق مفید باشد.

انتهای پیام/۶۹۰۵۸/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =