عدم دسترسی ۱۸ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی به شبکه شاد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۸ هزارو ۲۰ دانش‌آموز فاقد تبلت و گوشی که به شبکه شاد در استان دسترسی ندارند.

محمدعلی واقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه ما دچار پیر جمعیتی فرهنگی در استان شده‌ایم، اظهار داشت: با این وجود تلاش کرده‌ایم از راه‌های مختلف این کمبود را جبران کنیم.

عدم دسترسی ۱۸ هزار دانش آموز به شبکه شاد

وی با اشاره به وجود ۱۸ هزارو ۲۰ دانش آموز فاقد تبلت و گوشی که به شبکه شاد در استان دسترسی ندارند، بیان کرد: ۵۱۶۹ تبلت با کمک استانداری، ۵۰۰ تبلت و گوشی با کمک مرکز آمار ایران و تعدادی با کمک خیرین و همکاران آموزش و پرورش استان تهیه شده و در اختیار این دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نمانده است، افزود: از طریق آموزش حضوری، چاپ درسنامه و… توانستیم این کمبود را پوشش دهیم.

فوت ۷ فرهنگی بر اثر ابتلا به کرونا

وی از فوت ۷ فرهنگی استان بر اثر ابتلا با کرونا خبر داد و افزود: خوشبختانه هیچ دانش آموزی بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت نکرده است ولی در اثر تصادفات دو ۲ ماه اخیر گذشته ۱۳ دانش آموز فوت کرده‌اند.

راهیابی ۱۵۱ دانش آموز به مرحله دوم المپیاد علمی دانش آموزی

وی به افتخارات دانش آموزی استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵۱ دانش آموز استان به مرحله دوم المپیاد علمی دانش آموزان کشور راه یافته‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۱۵ نفر به المپیاد علمی دانش آموزان کشور راه یافتند که امسال ۳۱ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در حوزه پرورشی و فرهنگی موفق به کسب رتبه نخست کشور در شاخص های عمومی و اختصاصی این حوزه شده‌اند.

وی از رفع کمبود بخش اعظم تجهیزات هنرستان‌های استان طی رایزنی با وزارت‌خانه و نگاه مثبت آن‌ها به این حوزه خبر داد و گفت: در شورای آموزش و پرورش استان هم مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پژوهش سراهای دانش‌آموزی تخصیص یافته است.

وی از تخصیص اعتبار ۲ و نیم میلیاردی به حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: طرح کوچ در راستای انجام فعالیت جسمانی و پرهیز از چاقی مفرط در استان اجرایی شده است.

وی گفت: در راستای رزمایش کمک مومنانه ۱۳۱ هزار و ۴۰۳ بسته معیشتی تهیه و لوازم التحریر و بین دانش آموزان محروم توزیع شده است.

شروع ثبت نام کلاس اولی ها از اول خرداد بصورت حضوری در استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از شروع ثبت نام کلاس اولی‌ها از اول خردادماه در استان خبر داد و افزود: ثبت نام بصورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و امسال هم برای پایه اول و ششم معلم جذبی خواهیم داشت.

واقعی در مورد حضور کادر اجرایی در مدارس ادامه داد: کادر اجرایی حضورشان در مدارس اجباری می‌باشد و مثل سایر ادارات دولتی با کمترین تعداد در مدارس حضور می‌یابند تا وضعیت دانش آموزان را رصد کنند؛ امتحانات پایه ۹ و ۱۲ حضوری است.

وی ادامه داد: در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در برخی دروس امتحان حضوری برگزار خواهد شد.

افتتاح ۱۵۹ پروژه خیرساز تا اول مهر

وی از افتتاح ۱۵۸ پروژه خیر ساز تا مهر ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: غیر از مرکز استان در سایر شهرستان‌ها کمبود فضای آموزشی با این پروژه‌ها کم رنگ‌تر می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۵۴۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 13 =