عملیات احداث فاز اول موزه دفاع‌مقدس خراسان‌جنوبی امسال آغاز می‌شود

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از آغاز عملیات اجرایی فاز یک پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در سال جاری خبر داد.

سرهنگ غلامرضا فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با ذکر اینکه این پروژه از سال ۹۰ در بودجه ردیف اعتباری ملی استانی دارد که البته مبالغ اختصاص یافته تا سال گذشته در حد باز ماندن این ردیف اعتباری بوده است، گفت: در بودجه سال گذشته یک میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان دیده شده بود و در بودجه ۱۴۰۰ هم ۳/۵ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که این مبالغ از محل اعتبارات ملی است.

وی افزود: استاندار سابق خراسان جنوبی هم برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه یک میلیارد تومان اختصاص  داد و در دیداری هم که با رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کشور داشتیم و پیرو صحبت های استاندار خراسان‌جنوبی، ۱/۵ میلیارد تومان هم از سوی سردار کارگر برای این پروژه تخصیص داده شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مبلغ ۳ میلیارد تومان در حساب داریم و مابقی مبالغ روی کاغذ است که امیدواریم در اسر ع وقت محقق شود.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، استاندار خراسان جنوبی به عنوان مسئول هماهنگی برای پیگیری اجرای پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، اعلام آمادگی کردند تا ان شاءالله شاهد اجرای این پروژه عظیم فرهنگی در استان باشیم.

سرهنگ فلاحی همچنین گفت: اجرای این پروژه عظیم در ۶ فاز پیش بینی شده و کلنگ آن در سال گذشته به زمین زده شد و عملیات اجرایی فاز یک آن با مساحت حدود ۱۶۵۰ متر مربع، شامل سالن آمفی تئاتر، گالری های مربوطه، مرکز اسناد دفاع مقدس و کتابخانه امسال آغاز می شود.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به عنوان یک پروژه سنگین، اعتبارات قابل توجهی را می‌طلبد، تصریح کرد: با دستور استاندار، در این راستا می‌توانیم از امکانات دستگاه‌های اجرایی نیز در قالب منابع و ظرفیت های استانی استفاده نماییم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در حقیقت دانشگاه و مرکزی برای حفظ، نگهداری، انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است تا نسل جوان ما حال و هوای دفاع مقدس را داشته باشند زیرا با وجود خساراتی که جنگ تحمیلی برای ملت و کشور ما داشت اما بنا به فرموده امام خمینی(ره)، دفاع مقدس برکات زیادی برای کشور ما داشت و ابهت قدرت های شرق و غرب را در هم شکست و لذا این فرهنگ باید ماندگار شود.

انتهای پیام/۶۷۵۴۱


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =