یامین‌پور: هنر برای ماندگاری تعالیم حق است

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی کشور گفت: از زبان هنر برای ماندگاری تعالیم حق باید استفاده کرد؛ هنرمندان از این جهت که قلب و تخیل مردم را نسبت به آینده می‌سازند، معلمان و سازندگان آینده‌ی کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از بشرویه، دفتر هنر مردمی حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز عصر با هدف احیای هنرهای مردمی در دوران اوایل انقلاب اسلامی و تربیت و شکوفایی استعدادهای ادبی نوجوانان و جوانان در بشرویه افتتاح شد.

وحید یامین‌پور در این مراسم با بیان اینکه هنر سطح متعالی و بلند مرتبه تاثیرگذاری است، اظهار داشت: هنرمند معلمی است که در تاثیرگذاری او هیچ شک و تردیدی نیست، هنر اگر درست با قلب مخاطب بتواند ارتباط برقرار کند، تاثیرگذاری آن قطعی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه کسی موفق شود حق را زیبا به مردم معرفی و غیرت دینی را در جان مردم غرض دهد و مردم را شیفته حق کند، این فقط از دست هنر بر می‌آید.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی کشور با اشاره به اینکه اثرات هنری هیچ محدودیت زمانی برای تاثیر گذاری ندارند، بیان داشت: با هنر به عنوان مردم می‌توان دشوارترین مفاهیم را آموزش داد، هنر زبانی است که نژاد و قوم نمی‌شناسد و مخاطب آن بشریت و انسانیت است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هنر اشاره کرد و گفت: از زبان هنر برای ماندگاری تعالیم حق باید استفاده کرد؛ هنرمندان از این جهت که قلب و تخیل مردم را نسبت به آینده می‌سازند، معلمان و سازندگان آینده‌ی کشور هستند.

یامین‌پور تصریح کرد: هنر خانه‌اش قلب و جان انسان‌ها می‌باشد و ما اگر ده‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد داشته باشیم ولی انسان هنرمند نداشته باشیم همه این‌ها جز خشت و تیرچه آهن نخواهد بود و خروجی نخواهد داشت.

وی عنوان داشت: آن چیزی که باید از آن مراقبت کرد، جوشش و خروش و انگیزه هنرمندان است که از جان جوانان هنرمند می‌جوشد و تبدیل به یک اثر هنری می‌شود و البته این راه‌ها نیاز به یک مرشد هم دارد.

وحید یامین پور بر مسئله ی تربیت و آموزش در زمینه ی هنر تاکید ویژه‌ای داشت و افزود: تربیت و آموزش باید جدی گرفته شود و اگر حتی نیاز هم بود برای این کار هنرمندان هجرت کنند.

در حاشیه این مراسم از دو اثر فاخر مستند «نسترن خسروی زندگی» و «نماهنگ خروش» رونمایی شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/س

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =