۶۲ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی در بیش از ۹۵ درصد مطب‌پزشکان بخش خصوصی و همچنین ۳۰ درصد مراکز دولتی دانشگاهی طرف قرار داد انجام می‌شود.

علی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی سازمان بیمه سلامت در راستای مدیریت داده‌های درمانی، پالایش داروهای بیمه‌ای و غیربیمه‌ای، شفاف‌سازی هزینه‌‌ای و منابع مالی از سال ۱۳۹۸ مورد توجه مسئولان بوده است.

وی از فراهم شدن زیرساخت‌‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید نسخه‌های الکترونیکی در کلیه مراکز درمانی بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: در اردیبهشت‌ماه امسال قریب‌ بر ۱۰ هزار نسخه الکترونیکی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی در بیش از ۹۵ درصد مطب‌پزشکان بخش خصوصی و همچنین ۳۰ درصد مراکز دولتی دانشگاهی طرف قرار داد انجام می‌شود.

اربابی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال چاپ دفترچه‌های بیمه همگانی سلامت متوقف شده است، یادآور شد: از ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ نیز صدور دفترچه کاغذی برای سایر صندوق‌های بیمه سلامت متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت خاطرنشان کرد: مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی می‌توانند با ارائه کد ملی خدمات مورد نظر را دریافت نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی در ارتباط با تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه گفت: بیمه‌های سطح یک روستایی و همگانی بطور اتوماتیک تا پایان شهریور ماه انجام شده است و همه افراد می‌توانند از طریق سامانه #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شوند.

اربابی در ارتباط با اختلاف ویزیت نسخه‌های الکترونیکی و دست‌نویس پزشکان متخصص، گفت: این اختلاف قانونی است و ما نیز نسبت به این موضوع معترض بوده و درصدد هستیم که مابه التفاوت آن از طریق سازمان پرداخت شود.

وی از افزایش خدمات بیمه سلامت در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: شنوایی‌سنجی، گفتار درمانی، کار درمانی برای مددجویان بهزیستی، پوشش بیمه‌ای بیماری خاص اوتیسم و داروهای مرتبط با کرونا از جمله تعهدات جدید سازمان می‌باشد.

 انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =