ریزش ۱۰ درصدی قیمت‌ها در بازار موبایل

رئیس اتحادیه صنف لوازم الکترونیکی وخدمات رایانه‌ای بیرجند گفت: از ابتدای سال تا کنون شاهد کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها در بازار موبایل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، راسته خیابان حکیم نزاری بیرجند به راسته موبایل فروشان معروف است، مغازه‌های فروش، تعمیر موبایل که در کنار یکدیگر سخت مشغول کارند، برخی از مغازه‌ها مشتری دارند و برخی دیگر در حال تعمیرات گوشی‌اند، شاید در همان اوایل شیوع کرونا که آموزش‌ها بیشتر به سمت و سوی مجازی رفت، بازار فروش گوشی‌ها پر رونق بود و قیمت‌ها هر روز روند افزایشی را پشت سر می‌گذاشت اما چند وقتیست که بازار موبایل رو به سراشیبی گذاشته و روزهای آرام و ارزان‌تری را تجربه می‌کند.

بزرگ‌ترین بازار پس از خودرو و مسکن، بازار موبایل است که در فضای‌مجازی و سایت دیوار نیز جایگاه خود را پیدا کرده و وضعیت پر رونقی دارد.

از طرفی افزایش قیمت دلار و ممنوعیت واردات به دلیل گسترش کرونا سبب شد تا قیمت موبایل در بازار سیر صعودی داشته باشد اما از ابتدای سال جدید تا کنون قیمت موبایل در بازار روند نزولی پیدا کرده است.

در اوایل سال گذشته به دلیل گسترش بیماری کرونا، دورکاری و آموزش‌های آنلاین در دستور کار کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفت و از این رو گوشی و تبلت به عنوان کالای ضروری معرفی شد اما خوشبختانه چند وقتیست به دنبال کاهش قیمت دلار، روزهای کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه را هم شاهد هستیم.

آن طور که برخی از فروشندگان موبابل می‌گویند، آنچه در بازار حاکم است و بودن تغییر در فاکتورها و کاهش قیمت به احتمال زیاد تغییر چندان محسوس نباشد اما اصلاح و کاهش قیمت توسط واردکنندگان به نفع مصرف‌کنندگان تمام می‌شود.

احمدی یکی از فروشندگان موبایل در بیرجند به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش قیمت دلار، بازار موبایل روزهای ارزانی را سپری می‌کند البته خریدار هم به نسبت کمتر شده است و احتمال این وجود دارد که قیمت باز هم کاهش یابد البته قطعی نیست؛ چرا که اگر دلار ثابت بماند همین قیمت‌های فعلی بازار هم ممکن است افزایش یابد.

وی به مردم پیشنهاد کرد زمان خوبی برای خرید گوشی است چرا که در بیشتر گوشی‌ها شاهد کاهش قیمت هستیم و از سویی دیگر همین گوشی‌ها در روزهای پایانی سال قیمت بیشتری داشت حال ارزان‌تر شده است.

یکی دیگر از فروشندگان گوشی تلفن همراه هم به خبرنگار ما گفت: این روزها برای ما فروشندگان روزهای خوبی نیست چرا که افرادی که گوشی ها را با قیمت زیاد خریداری کرده‌اند، حال با پایین آمدن قیمت‌ها مجبوریم همان گوشی‌ها را با قیمت کمتر بفروشیم.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان بیرجند در گفت‌و‌گو با فارس، گفت: در حال حاضر قیمت یک لب‌تاپ معمولی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است که در ورژن‌های پیشرفته گاه تا ۱۰۰ میلیون نیز افزایش پیدا می‌کند.

موسوی با بیان اینکه از سویی برخی از مردم به دنبال لب‌تاپ دست دوم اند و قیمت یک لب‌تاب دست دوم با کارکرد معمولی حدود ۵ میلیون تومان تقاوت دارد، افزود: : پیش بینی این است که قیمت موبایل و تبلت در کشور و خراسان‌جنوبی تا یک ماه آینده همچنان کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت لوازم الکترونیکی مانند تبلت و موبایل در بازار استان به نسبت بهار سال گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش دارد افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ درصد کاهش قیمت‌ها را در این بازار شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه صنف لوازم الکترونیکی وخدمات رایانه‌ای بیرجند ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز قیمت تبلت و موبایل در استان حدود ۸ درصد کاهش داشت که به دلایل مختلفی از جمله کاهش قیمت دلار، تعطیلی بازار به واسطه محدودیت‌های کرونایی، ثبت در حوزه عرضه و تقاضا در بازار این محصول از مهم ترین دلایل کاهش قیمت موبایل و تبلت در ماه‌های اخیر است.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =