معلم و نیروی انسانی، سوغات و برند خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی گفت: تربیت فرزندان ما به عنوان شهروندان خوب آینده، نیازمند معلمان خوب و فضای آموزشی مناسب و مطلوب است و باید این فضاها و زیرساخت ها برای حفظ سوغات و برند خراسان جنوبی که معلم و نیروی انسانی است، فراهم شود.

ایرج مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه حدود ۲۰ عضو هیات علمی داریم، به سابقه ۱۱۲ ساله استان در بحث آموزش رسمی اشاره کرد و افزود: این استان ۸۳ سال هم سابقه تربیت معلم تحت عنوان دانشسراها دارد و بزرگان در عرصه علم و دانش ایران و جهان به عنوان پدر برخی علوم کشور در خراسان جنوبی پرورش یافته اند که از میان آن‌ها می‌توان به دکتر شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت، دکتر گنجی هواشناسی و جغرافیا، دکتر معتمدنژاد پدر علم ارتباطات، دکتر بلالی مود پدر علم سم شناسی، دکتر بدیع الزمان فروزانفر و…. اشاره نمود.

خراسان جنوبی، استان معلم پرور

وی با ذکر اینکه افتخار می‌کنیم که این استان را به عنوان استانی معلم پرور می شناسند، اضافه کرد: خراسان جنوبی به صادرات معلم شهره است و در این زمینه به موازات توسعه کیفی در توسعه کمی شاید به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و خیلی فاصله داریم و همانطور که در آموزش و پرورش هم عدم تناسب میان کیفیت و کمیت وجود دارد، در دانشگاه فرهنگیان نیز به همین صورت است.
دکتر مهدی‌زاده به مشکل فضای آموزشی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اگر چه طی سال های گذشته تلاش‌های زیادی در امر مدرسه سازی صورت گرفته اما تا نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان، پروژه ۱۰ هکتاری را برای ایجاد فضاهای مورد نیاز آغاز کرده‌ایم و به ۳۰ هزار متر مربع فضا شامل ۷ هزار متر مربع فضای خوابگاهی، ۶ هزار متر مربع فضای آموزشی و مابقی فضاهای کتابخانه، سلف سرویس، سالن اجتماعات، سالن های ورزشی و… نیاز داریم، البته احداث ساختمان های آموزشی و خوابگاهی خواهران که جزو اولویت های اول ما می باشد را شروع کرده‌ایم.

ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان فوق العاده قدیمی و فرسوده

وی تصریح کرد: متأسفانه ساختمان‌های موجود دانشگاه فرهنگیان استان هم فوق العاده قدیمی، فرسوده و تخریبی است و سال‌هاست که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به ما اعلام کرده‌اند اما چاره‌ای جز استفاده از همین ساختمان‌های تخریبی نداریم.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین کشور باید دانشگاه فرهنگیان را به ویژه در خراسان جنوبی، ویژه ببینند، اظهار کرد: ما وقت و زمان نداریم و در صورت قصور شاید فردا جایی برای جبران نباشد و لذا امیدواریم با کمک بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور، گام‌های مؤثری برای توسعه فضاهای دانشگاه فرهنگیان استان برداشته شود.

به گفته دکتر مهدی‌زاده، تربیت فرزندان ما به عنوان شهروندان خوب آینده، نیازمند معلمان خوب و فضای آموزشی مناسب و مطلوب است و باید این فضاها و زیرساخت ها برای حفظ سوغات و برند خراسان جنوبی که معلم و نیروی انسانی است، فراهم شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سیزده =