شورای نگهبان ناظر و محافظ رأی مردم است

امام جمعه طبس گفت: شورای نگهبان نه تنها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین افراد مورد صلاحیت را تأیید می کند، بلکه ناظر و محافظ رأی مردم نیز است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در زمینه هجمه‌هایی که به شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری وارد است، اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و در تمام دنیا یک نهاد برای تأیید صلاحیت نامزدها وجود دارد.

وی بیان کرد: افرادی که برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند، شاید شرایط مناسب بر اساس قانون را نداشته باشند، که از جمله آن‌ها می توان به اعتقاد به آرمان انقلاب و امام راحل، اسلام، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد.

به گفتۀ وی همچنین برخی از نظر پرونده‌های خلاف قانون نیز مشکل دارند و نمی‌توان به تمام این افراد اجازه کاندید شدن داد و باید افرادی با توجه به چارچوب‌های انقلاب و نظام و مدیر و مدبر بر اساس سوابق خود انتخاب شوند.

امام جمعه طبس اعلام کرد: در چند روز گذشته شورای نگهبان حتی افرادی که درباره آن‌ها شبهه داشت را دعوت و حضوری با آن‌ها گفت و گو کرده‌اند که این نشانه شفافیت این نهاد قانونی است.

محمدی با اشاره به اینکه اعضاء شورای نگهبان شامل ۶ فقیه و ۶ حقوق‌دان می‌شود، گفت: این افراد باید ثبت نام شوندگان را از نظر قانونی، معتقد و متعهد بودن، توانایی اداره کشور، تفکرات و اندیشه‌ها مورد بررسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز این نهاد را تأیید کرده‌اند و آن را عادل و آگاه دانسته‌اند که بر اساس قانون عمل می‌کنند و به شدت از شورای نگهبان حمایت کرده‌اند.

رفاه و آرامش، خروجی انتخاب اصلح 

امام جمعه طبس با بیان اینکه انتخابات برای کشور سرنوشت ساز است، گفت: اگر انتخاب اصلح انجام شود رفاه و آرامش را به همراه خواهد داشت و در صورت انتخاب نکردن یا انتخاب اشتباه باعث مشکلاتی در آینده می‌شود.

محمدی اضافه کرد: رأی دادن هم حق و هم وظیفه مردم است، حق آن‌هاست چرا که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و وظیفه شرعی و عقلی است چون محاسبات دشمن را باید خنثی کرد.

به گفتۀ وی حضور حداکثری مردم و توجه به آینده خود باعث می‌شود که دسیسه‌های دشمن نقش برآب شود و تلاش کنند فرد مناسب و اصلح را انتخاب کنند؛ مسلما دشمن به دنبال رفاه مردم یک کشور دیگر نیست.

وی با بیان اینکه افراد صالح، انتخاب و معرفی می‌شوند، عنوان کرد: نقش مردم در این است که باید با توجه به برنامه‌ها و دغدغۀ کاندیدها نسبت به رفاه و معیشت مردم، فرد اصلح تر را انتخاب کنند.

امام جمعه طبس به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد: شعارهای شفاف بدهند که در راستای وظایف آن‌ها باشد و از شعارهایی که در آینده به دلایل موانع قانونی و نیاز به مصوبات مختلف، امکان اجرا شدن ندارد، پرهیز کنند.

محمدی از مردم نیز تقاضا کرد: به شعارهای کاندیدها توجه کنند و ببینند چه مقدار با واقعیت، وظیفه و منصب آن‌ها تناسب دارد، چرا که مردم در این زمینه کاملا آگاه هستند.

انتهای پیام/۶۳۴۱۲


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =