انتخاب اصلح در انتخابات علاج مشکلات کشور است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت انتخابات در این است که هم می تواند فرصت و هم تهدید باشد، چرا که اگر باشکوه شرکت و درست انتخاب کنیم فرصت، در غیر این صورت دشمنان انتخابات را به یک تهدید تبدیل خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خسروی در آستانه انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به قول مقام معظم رهبری مشارکت پرشور و انقلابی مردم در انتخابات موجب امنیت کشور و خنثی کردن دسیسه دشمن و کاهش طمع آنها می شود و نباید این فرصت را از دست داد.

وی در زمینه اهمیت انتخابات بیان کرد: انتخابات حق مردم است که با برکت خون شهدا به مردم داده شده است که در سرنوشت خود دخیل باشند و در قرآن کریم نیز آمده است که خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر خود مردم تغییر دهند، امام علی(ع) هم می فرماید مرض از درون خود شما است و دوای آن هم از خود شماست.
به گفتۀ وی شرکت در انتخابات حقی بی بدیل است که برخی با استفاده نکردن از آن تعیین سرنوشت خود را به دیگران می سپارند.

انتخابات نوسازی و امیداوری در کشور

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف بیان کرد: امروزه که مردم در وضعیت سخت معیشتی به سر می برند و گرانی های بازار، بیکاری، رها بودن بورس و بازار و سایر مشکلات وجود دارد یک علت آن انتخاب خود مردم است.

خسروی تأکید کرد: انتخابات یک نوسازی و امیدواری در کشور است، چرا که در انتخابات افراد تازه نفس وارد میدان می شوند و در دستگاه های اجرایی یک نوسازی ایجاد می شود که مهم است.

وی دلیل دیگر اهمیت انتخابات را علاج دردهای مزمن کشور دانست و افزود: هر چه انتخابات پرشورتر باشد، آثار و منافع آن بیشتر خواهد بود و به قول مقام معظم رهبری اگر انتخابات پرشور و با انتخاب فرد اصلح باشد نورعلی نور و تثبیت کننده آینده کشور است.

به گفتۀ وی شرکت در انتخابات تکلیف مردم متدین است، به دلیل اینکه دنیا محل عبور است و در آخرت که از تمام منفعت های سوال می شود مسلماً از منفعت اسلام و خون شهدا نیز سؤال خواهد شد که مردم باید به آن توجه کنند.
خسروی ادامه داد: توجه به وصیت شهدا مانند وصیت سردار سلیمانی که می گوید نظام جمهوری اسلامی مانند حرم است لازم است، چرا که در هر دوره دفاع از حرم تفاوت دارد و اکنون حضور در انتخابات دفاع از حرم محسوب می شود. 

استفاده حداکثری از رسانه‌ها

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس توجه به ضرورت های انتخابات  ۱۴۰۰ را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دوستدارن انقلاب باید نقشه هوشمندانه، برای انسجام حداکثری و حمایت از کاندیداهای جریان انقلاب داشته باشند.

خسروی تصریح کرد: با توجه وضعیت کرونا که تجمعات باید حداقلی باشد، می توان از ظرفیت های حداکثری رسانه ها و فضای مجازی برای تبلیغات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه چند اقدام برای انتخاب و شناخت فرد اصلح باید انجام شود، گفت: یکی سری از این اقدامات مقدماتی است که شامل برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری است و افراد متدین و آگاه در این زمینه باید به مردم کمک کنند.

به گفتۀ وی اقدام بعدی و اصلی ترین آن روشن شدن منابع مالی نامزدها است که از اول انقلاب به آن پرداخته نشده و از اصلی ترین اثرات کاهش احتمالی سوء استفاده خواهد بود، همچنین باید شفافیت در ثروت، درآمد و نوع زندگی نامزدها وجود داشته باشد چرا که یک فرد با زندگی  اشرافی درد مستأجران و ایستادن در صف مرغ را متوجه نمی شود. 

بررسی برنامه های نامزدها توسط کارشناسان متخصص 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس درباره برنامه کاندیداها عنوان کرد: باید به طور سخت گیرانه به وسیله کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد، به دلیل اینکه کاندیدای اصلح کسی است که مشکلات واقعی مردم را بشناسد و برای اصلاح و بهبود آن برنامه دقیق داشته باشد.

خسروی اضافه کرد: باید میزگرد با کارشناسان حرفه ای برای دفاع و پاسخ در زمینه برنامه ها، جایگزین مناظره های غیر اخلاقی شود. 

وی به نقل از مقام معظم رهبری گفت: کسی که معتقد به دفاع سیاسی، اقتصادی و تولیدی در داخل نباشد لایق حکمرانی بر مردم نیست.

به گفتۀ وی اکنون مردم متوجه هستند که کلی گویی نامزدها آفات فضای انتخابات است و باید در فضای عقلی و منظقی برنامه ها را مورد سنجش و به آنها نمره دهند و مجموع این نمرات به شکل گیری انتخاب آگاهانه کمک می کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف تصریح کرد: مقابل رأی آگاهانه، رأی هیجانی و غیر واقع بینانه است که در رقابت ها با شعارهای انتخاباتی بیش از همه مورد توجه قرار می گیرد.

خسروی تأکید کرد: برنامه های نامزدها باید جامع باشد و از تمام بخش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تشکیل شود تا باهم پیش روند، چرا که به عنوان مثال تضعیف قوای نظامی برای تقویت ارتباطات دیپلماسی از خواسته های دشمن است.

توجه به کارنامه نامزدها در منصب های قبلی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اهمیت کارنامه نامزدها درسوابق قبلی آنها، گفت: تمام نامزدها در منصب های مدیرتی و مشاغلی بوده اند که باید کامل بررسی شود.

خسروی ادامه داد: کسی که توانایی شنا در استخر را نداشته باشد در ریاست جمهوری که مانند شنا در دریای طوفانی و پرتلاطم است هم کاری از او ساخته نخواهد بود.

وی بیان کرد: برخی که کارنامه خالی دارند از عملیات روانی استفاده می کنند که از جمله آنها می توان به موضوع مطرح شده اختیارات ریاست جمهوری کم است اشاره کرد، باید از این افراد پرسید در صورتی که حرف نادرست شما درست باشد پس چرا خود را کاندید کرده اید، هر چند این حرف کاملاً اشتباه است.

به گفتۀ وی مورد دیگر عوام فریبی با گریه برای فقر و مشکلات مردم است که به جای این کار باید راه حل بدهند و گریه چاره درد نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با گلایه از ریاست جمهوری کنونی نیز عنوان کرد: ایشان در انتخابات ریاست جمهوری قسم خوردند اگر مشکلات قابل حل نبود کاندیدا نمی شدم، باید پرسید چرا مشکلات را حل نکردید؟

خسروی افزود: آقای روحانی قبلا  گفته بودند تمام گرانی ها تا پایان سال ۹۹ انجام گرفته لذا تا پایان دولت گرانی نخواهیم داشت و در جلسه اخیر دولت نیز گفتید نامزدهای ریاست جمهوری به مردم دروغ نگویند اما سوال من این است گرانی هفته های اخیر در قیمت نان، روغن، گوشت و مرغ دروغ است یا راست؟

وی بیان کرد: همچنین تأکید به عمل به سخنان رهبر را داشتید که نباید فقط شعار داد ولی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری رفع موانع تولید بود که از هفت خان به هفتاد خان رسید. 

به گفتۀ وی در دولت تدبیر و امید تأکید بر این بود که مردم را از درآمد سرشار می کنند تا نیاز به یارانه نداشته باشند ولی با قیمت حامل های انرژی و تورم مردم نابود شدند و تنها افتخار ایشان این است که حقوق کارمندان را افزایش دادند که در مقابل تورم و گرانی ها هیچ نیست.

خسروی معتقد است: عملکرد دولت مشخص است و رأی دادن به افرادی که از بدنه این دولت هستند، تغییری در شرایط ایجاد نخواهد کرد. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف انتخاب اصلح باید کسی باشد که منافع گروهی و حزبی را به منافع ملی و جمعی ترجیح ندهد.

وی از مردم درخواست کرد: حضور پرشور در انتخابات داشته باشند چرا که کشورهای آمریکا و اسرائیل و دیگر دشمنان منتظرند از این فرصت استفاده کنند و انتخاب اصلحی انجام نشود، اگر انتخاب برای قوه مجریه اصلح باشد در قوه قضائیه شاهد کاهش پرونده ها خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =