بی قانونی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی

اداره کل ورزش و جوانان در پاسخ به پروژه عمرانی پیست چند منظوره امیرآباد نظرات دو جانبه‌ای دارند مدیرکل صحبت از منع قانون می‌کند و رئیس امور حقوق می گوید منع قانونی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، روز جمعه در پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری امیرآباد همایش ماشین‌های آفرود و تیونینگ برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود. از جمله این موارد می توان به جریمه کردن خودروها و تهدید رئیس هیئت اشاره کرد.

مشکلی در مجوزها نداشتیم

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان خراسان جنوبی با اشاره به همایش خودروهای آفرود و تیونینگ، گفت: این همایش با حضور ۱۵۰ ماشین برگزار شد و تماشاچیان بی‌شماری را به خود جلب کرد.

سامان اکبرپور درباره حاشیه‌های پیش آمده بیان کرد: بر اساس مدارکی که داریم هماهنگی‌های لازم با فرمانده نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی انجام دادیم ولی باز هم حدود ۸ خودرو از رفت و برگشت ۲۰۰ هزار تومان جریمه شده‌اند.

به گفتۀ وی نامه نگاری‌ها و تأیید مجوز از سوی اداره وررش وجوانان شهرستان بیرجند بود و هیچ گونه مشکلی در بخش مجوزها وجود نداشت.

وی ادامه داد: حتی توسط پلیس راهور تهدید به دستگیری و دادگاه شدم در حالی که ما از قبل تأییدیه و مجوز را گرفته بودیم.

اکبرپور با بیان اینکه درباره این مشکلات با اداره کل گفت‌وگو داشتیم که مدیرکل گفتند مشکل را با تعامل برطرف کنید و همایش تا قبل از غروب تمام شود که ما ساعت ۶ این مراسم را به پایان رساندیم ولی هیچ گونه حمایتی در این زمینه از سوی اداره کل نداشتیم.

اعلام خطر درباره وضعیت پیست

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری خراسان‌جنوبی با اعلام خطر رسمی در زمینه پیست امیرآباد گفت: پیست اتومبیل رانی و موتورسواری از نظر زیرساخت‌ها مشکل دارد و اگر در تمرین هر کدام از ورزشکاران صدمه ببیند مقصر، اداره کل ورزش و جوانان است.

اکبرپور تصریح کرد: نیم بیشتر پیست نیاز به آسفالت دارد که با هزینه ۳۰۰ میلیونی انجام می‌شود، ما بارها درخواست آن را داده‌ایم ولی رسیدگی نشده است، این در حالی است که با آسفالت این پیست تمام مشکلات هیئت حل می شود.

به گفتۀ وی اکنون برای پیست امیرآباد سه مالک پیدا شده است که دهیاری امیرآباد، دهیاری حسین آباد و اکنون به نقل از مدیرکل ورزش و جوانان برای منابع طبیعی استان است.

وی در زمینه پاسخ اداره کل ورزش و جوانان برای آسفالت این مجموعه هم گفت: مدیرکل گفته است این زمین اجاره‌ای است و ما از لحاظ قانونی اجازه پروژه‌های عمرانی در آن را نداریم.

اکبرپور با اشاره به اینکه تنها استان کشور هستیم که پیست ندارد، اظهار داشت: به همین دلیل از آن‌ها خواسته‌ایم که پیست موجود در شوکت آباد را آماده کنند که در پاسخ گفته‌اند پروژه های نیمه تمام در اولویت هستند و چون این پروژه ملی است باید منتظر بمانیم.

استاندار پای کار بیاید

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون بیشترین تماشاچیان رشته‌های ورزشی به هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری باز می‌گردد که فقط کافی است مسئولان روزهای جمعه به محل این پیست مراجعه کنند.

اکبرپور تأکید کرد: اگر فرهنگ سازی دغدغه مسئولان است باید به این نکته‌ها توجه کنند ما هزاران جوان را در روزهای جمعه و دیگر برنامه ها از سطح خیابان ها جمع می کنیم.

به گفتۀ وی برای رسیدگی به مشکلات ورزش و هیئت ها بخصوص هیئت اتومبیل رانی و پیست نیمه کاره، استاندار پای کار بیاید و باید در این زمینه ها استانداری از هیئت ها حمایت کنند.

وی اعلام کرد: وضع اگر این چنین باشد و حمایتی نشویم استعفا خواهم داد.

پیگیری ها از اداره ورزش هر شهرستان باشد

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پاسخ به حاشیه های همایش خودروهای آفرود و تیونینگ گفت: مشکل خاصی نبوده است و فقط پلیس راهور درخواست کرده بود قبل از غروب آفتاب به دلیل حجم بالای تردد از سمت خوسف، این همایش به اتمام برسد.

محسن قطبی بیان کرد: مسئولان هیئت ها باید از طریق اداره ورزش شهرستان‌ها درخواست‌های خود را پیگیری کنند و نیاز بود هیئت اتومبیل‌رانی حضوری با پلیس راهور گفت‌وگو داشته باشند و مجوز بگیرند.

وی در پاسخ به مسئال قانونی و عمرانی پیست امیرآباد نیز گفت: با بخش حقوقی و عمرانی باید گفت گو کنید.

منع قانونی برای عمران پیست وجود ندارد

رئیس اداره امور حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی هم در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: اراضی های دولتی و ملی بر اساس قانون به ارگان های دیگر اجاره داده می شود که در راستای اهداف مطرح شده به آن رسیدگی شود.

مهدی فیاض بخش با بیان اینکه این اراضی از زمان خراسان بزرگ در اجاره قراردادی اداره ورزش است، تصریح کرد: این اراضی در راستای ایجاد مجموعه ورزش برای روستای امیرآباد اجاره داده شده است.

به گفتۀ وی از آنجایی که طرح ورزشی است پس آسفالت این مجموعه و پروژه های عمرانی در آن منع قانونی ندارد و در راستای طرح ورزشی است و فقط توسعه این طرح و خروج از محدوده زمین مشکل قانونی دارد.

در همین راستا تحقیقاتی از سمت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی داشتیم که متوجه شدیم هر زمینی که به ارگانی داده می‌شود یک طرح قرارداد در راستای یک هدف خاص را دارد که تمام نکات در آن ذکر شده است. اکنون سوال اینجا است که آیا اداره کل ورزش و جوانان در این طرح موارد عمرانی و آسفالت را نیاورده‌اند؟ یا در تمدید سالیانه قرارداد این نکات را به صورت اصلاحیه وارد نکرده اند؟ این موضوع و ریز جزئیات طرح از سمت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حال بررسی است و پاسخ آن‌ها در گزارش بعدی آورده می شود.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =