آشفته بازار خودرو بدون متولی/ سکوت عجیب و غریب آقای وزیر در برابر گرانی‌ها!

بازار خودرو که چند وقتی است روزهای آشفته را پشت سر می‌گذارند و خبری از خرید و فروش نیست، آنچنان رکود و گرانی در بازار حاکم است که گویی بازار بدون متولی است حال دراین اوضاع سکوت اقای وزیر هم جای بسی تعجب است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس از بیرجند، بازارهای مسکن، ارز و خودرو به همدیگر پیوند خورده‌اند و گرانی هر کدام بر دیگری اثر می‌گذارد، این روزها تمام این بازارها دچار نوسان است وحتی ناخوش‌تر از هر زمان دیگری بازار خودرو است، افزایش افسار گسیخته  قیمت‌ها که حالا حال بازار خودرو را آشفته‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

اما چند وقتی است حال بازار خودرو به قدری آشفته و راکد است که می‌توان گفت بازاری در کار نیست چرا که شرایط موجود نه خریدی وجود دارد و نه فروشی و یکی از عمده‌ترین دلایل آن بالا بودن قیمت‌ها است. بالا بودن قیمته‌ها بر قفل شدن بازار دامن زده است و قیمت‌ها به گونه‌ای است که هر کسی یک قیمت را ارائه می‌کند به همین دلیل قیمت جامعی هم وجود ندارد هر چند ممکن است یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو کمبود عرضه و بالا رفتن تقاضا باشد.

در سطح شهر بیرجند می‌روم به اولین نمایشگاه اتومبیل می‌رسم داخل نمایشگاه چند خودرو وجود دارد اما خبری از خریدار نیست، صاحب نمایشگاه که جوانی است از حال و روز بازار خودرو می‌گوید: بازار خودرو این روزها آشفته‌تر از هر زمان دیگری است. نرخی سامان یافته در این بازار وجود ندارد و تقریبا هیجان حاکم است.

وی با بیان اینکه  البته دلالان بازار را به دست گرفته و هر نرخی را که بخواهند برای یک خودرو تعیین می‌کنند، فارغ از این که آیا بازار کشش دارد یا خیر و آیا خودروی مورد نظر با تمامی خصوصیاتی که دارد ارزش پرداخت این مبلغ را دارد یا نه، ادامه داد: مدت‌هاست در این بازار، قیمت‌ها بی‌ضابطه بالا می‌رود و نمایشی تمام‌عیار از بی‌تدبیری در مسئولان در سامان‌دهی آن به چشم می‌خورده در حالی که فروشنده و خریدار سردگم و اسیر بالا و پایین شدن‌های غیرمنتظره آن است.

او که معتقد است بررسی‌ها از بازار خودروی بیرجند حکایت از فرو رفتن مجدد به رکودی سنگین دارد، حتی از خریداران واقعی که به تعداد انگشت‌شمار مراجعه می‌کردند نیز خبری نیست و همگی به انتظار تحولات هفته‌های آینده و اعلام نتیجه انتخابات نشسته‌اند.

یکی دیگر از نمایشگاه‌داران خودرو به خبرنگار ما می گوید هیچ حرفی برای گفتن نداریم، دیگر هیچ‌کس حتی برای خرید ارزان‌ترین خودروهای داخلی هم به بازار مراجعه نمی‌کند چه برسد به خودروهای خارجی..

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و به دلایل تورمی، تبدیل نقدینگی به کالا و به‌طور عمده خودرو شایع شده بود، این روزها همان افراد به دنبال فروش خودرو هستند و کمتر خریداری پیدا می‌شود، افزود: به نوعی خریدار و فروشنده چشم به انتخابات ریاست جمهوری و نگاه دولت جدید و تیم اقتصادی‌اش به خودرو و بازار آن دوخته‌اند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و آژانس‌های تاکسی تلفنی بیرجند هم در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این که بازار خودرو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ می‌گوید: بازار خودرو دیگر بازار نیست، آنقدر آشفتگی و نا به‌سامانی دارد که نمایشگاه‌داران مانده‌اند دراین اوضاع چگونه کرایه مغازه خود را تأمین کنند.

راعی‌فرد افزود: نمایشگاه‌داران اتومبیل این روزها از کمبود مشتری و نبود خرید و فروش دل پر دردی دارند و اگر تا چندی پیش در بازار اتومبیل‌های رده پایین خرید و فروشی انجام می‌شد، اما چند وقت است که جنب‌وجوشی در این بازار هم نیست، گفت: مردم پول خود را دیگر در بازار خودرو سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و منتظر هستند تا ببیند انتخابات چگونه پیش خواهد رفت..

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 14 =