انتخابات مایه اقتدار کشور است/ حضور مردم نقشه‌های دشمن را نقش برآب می‌کند

امام جمعه طبس انتخابات را مایه اقتدار کشور دانست و گفت: اگر رئیس‌جمهور چشم به جوانان و توانمندی‌های داخلی داشته باشد می‌تواند مسائل را حل کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: انتخابات مایه اقتدار و پشتوانه مردمی هر کشوری است و به گفته مقام معظم رهبری هر چه انتخابات پرشورتر باشد کشور مقتدرتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه، معادلات و نقشه‌های دشمن را نقش برآب می‌کند، بیان داشت: در قرآن کریم داریم که سرنوشت هیچ ملتی تغییر نمی‌کند مگر اینکه خودشان بخواهند و اکنون نیز سرنوشت کشور در انتخابات تعیین می‌شود.

امام جمعه طبس مطرح کرد: از برکات جمهوری اسلامی این است که افراد با حضور در انتخابات می‌توانند خودشان تعیین‌کننده مسیرشان باشند و سرنوشت خود را تعیین کنند.

تبیین شاخصه‌های ایمانی فرد اصلح 

محمدی با اشاره به اینکه شاخصه‌های دینی و ایمانی برای فرد اصلح وجود دارد، خاطرنشان کرد: تدین، مردمی بودن، دلسوز بودن، خستگی‌ناپذیری و داشتن روحیه کار جهادی از جمله این شاخصه‌ها است.

وی ارائه برنامه و راه درمان برای مشکلات را از جمله مسائلی دانست که رئیس‌جمهور باید داشته باشد و گفت: فرد اصلح باید از فساد و مفسد تبری جوید و موضع خود را در این مسئله به صورت صریح بیان کند.

امام جمعه طبس دشمن‌شناسی و داشتن بصیرت را یکی از ویژگی‌های مهم برای یک فرد در رأس امور عنوان کرد و بیان داشت: فردی که تعهد و ایمان داشته باشد به مردم خود خیانت نمی‌کند و در همه تصمیم‌گیری‌ها مصلحت مردم را در نظر می‌گیرد.

چشم به بیگانه نداشته باشیم

محمدی تصریح کرد: کسی که توانمندی‌های داخل کشور و مردم را نمی‌شناسد و برای حل مشکلات چشم به بیگانگانی که دشمنی‌شان ثابت شده دارد نمی‌تواند لایق حکمرانی و به فکر درمان درد مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: امید داشتن به بیگانه‌ای که تجربه و تاریخ، خیانت‌ها و دشمنی‌هایش را به ما نشان داده ساده‌لوحانه و حماقت است.

امام جمعه طبس با اشاره به ظرفیت‌های عظیمی که در کشور وجود دارد، گفت: اگر رئیس‌جمهور چشم به جوانان و توانمندی‌های داخلی داشته باشد می‌تواند مسائل را حل کند.

محمدی بیان داشت: در بین کاندیداهای ریاست جمهوری افراد دارای نشاط، سرزندگی و خلاقی را داریم که برای حل مشکلات برنامه دارند و می‌توان با انتخاب فرد اصلح وضع موجود را به بهترین وضعیت تغییر داد.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =