مردم از رئیس جمهور آینده چه می‌خواهند؟

یکی از شهروندان بیرجندی با بیان اینکه مردم کشور در حال حاضر با مشکلات فراوانی در بخش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها مسائل اقتصادی است، گفت: متأسفانه مشکلات اقتصادی خود مسبب بسیاری از مشکلات شده که رئیس جمهور آینده باید برنامه جدی در این خصوص داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،کشور ایران به برکت انقلاب و خون شهدا یک کشور مردمی بوده که مردم در تمامی زمینه‌ها حق اظهار نظر داشته و دارند.

یکی از زمینه‌های مهم مشارکت مردمی بحث انتخابات است که هر چند سال یکبار با رأی‌گیری فرد اصلح و البته مورد نظر اکثریت مردم مسئولیتی را می‌پذیرد.

۲۸ خرداد ماه امسال نیز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و البته در کنار آن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود تا دوباره با آرای اکثریت مردم فرد مورد نظر در این دوره انتخاب و این مسئولان بسی بزرگ و مهم را عهده‌دار شود.

البته نباید از برخی از موضوعات بسیار مهم در کشور غافل بود که شاید گاهی از اوقات این مشکلات سبب بی‌انگیزگی مردم برای شرکت در این ماراتن بزرگ شده است.

گاهی مواقع امید واهی دادن به مردم با شعارهای پوچ برخی از داوطلبان امید مردم را به ناامیدی تبدیل کرده و سبب شده تا بذر بی‌اعتمادی در دلشان کاشته شود و البته نباید از توطئه‌های دشمن که بر این موضوعات دامن زده غافل بود.

به مناسبت همین روزها که می‌تواند به روزهای به یادماندنی تبدیل شود به میان مردم از اقشار مختلف رفته‌ایم تا انتظاراتشان از رئیس جمهور آینده را جویا شویم.

حضوری پرشورتر خواهیم داشت

محمد یعقوبی یک شهروند بیرجندی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه امسال با انگیزه بیشتری در پای صندوق رأی حاضر خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به توطئه‌های دشمن که همیشه نسبت به ملت ایران وجود داشته و امروزه با فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه افزوده به نظر می‌رسد باید همه مردم پرشورتر در این دوره از انتخابات شرکت نمایند.

وی با بیان اینکه مردم کشور در حال حاضر با مشکلات فراوانی در بخش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها مسائل اقتصادی است، یادآور  شد: متأسفانه مشکلات اقتصادی خود مسبب بسیاری از مشکلات شده که رئیس جمهور آینده باید برنامه جدی در این خصوص داشته باشد.

صداقت مهم‌ترین مؤلفه نامزدها باشد

یعقوبی اضافه کرد: مردم انتظار بهبود اوضاع و رفع مشکلات در آینده نزدیک را ندارند بنابراین نباید نامزدها نیز قول‌های بی‌اساس به مردم بدهند تا رأی جمع نمایند بلکه باید با صداقت قدم در این راه بگذارند و در تمام این مسیر مردم را امین خود دانسته و از آن‌ها کمک بخواهند.

مرتضی فهیم یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با فارس، گفت: امسال برای نخستین بار می‌توانم در انتخابات شرکت کنم و بسیار از این موضوع خرسندم که در کنار دیگر مردم می‌توانم سهمی در این انتخابات داشته باشم.

وی اشاره‌ای به علت حضورش در انتخابات کرد و افزود: سرنوشت کشور به دستان همین مردم تعیین می‌شود بنابراین باید در انتخاب خود بسیار دقت نماییم و با فهم و بینش و تحقیق فرد اصلح را انتخاب کنیم.

یعقوبی با بیان اینکه امروزه مشکلات جوانان در حوزه‌های مختلف بسیار زیاد بوده که می‌توان مشکلات اشتغال، تحصیلات، ازدواج و بسیاری دیگر اشاره داشت، اضافه کرد: پیگیری مشکلات جوانان باید در اولویت کار رئیس جمهور آینده باشد با توجه به اینکه اکثر قشر جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: انتخاب درست مردم و صداقت در گفتار و عمل نامزدها و رئیس جمهور منتخب آینده می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات شود.

دولت حامی تولیدکنندگان باشد

فاطمه اسدی یک شهروند دیگر به خبرنگار فارس، گفت: علی‌رغم اینکه از زمانی که به سن قانونی برای رأی دادن رسیده‌ام در تمامی انتخابات حضور داشتم ولی امسال انگیزه ضعیفی برای شرکت در این دوره از انتخابات دارم.

وی که یک خانم خانه‌دار و شاغل است، بیان داشت: دولت با توجه به شرایط اقتصادی کنونی باید حامی تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی باشد تا بتواند باری از روی دوششان بردارد نه اینکه بارهای اضافه بردوششان بگذارد.

وی با بیان اینکه اکثر مسئولان همراهی خاصی با گردانندگان اقتصاد ندارند و این موضوع علاوه بر مشکل تحریم‌ها مشکلات دیگری را در پی داشته، افزود: فردی که به‌عنوان منتخب مردم ایران بر مسند ریاست جمهوری تکیه می‌زند باید به درد مردم آگاه بوده و در پی رفع این درد باشد و بداند اگر مردم به صداقتش ایمان آورند همیشه و در همه حال همراه او خواهند بود.

لزوم توجه دولت به مطالبات بازنشستگان

سعید اوجی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اینکه جزو قشر بازنشستگان است، اظهار داشت: قول‌های فراوانی در دولت‌های قبلی و دولت کنونی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داده شده ولی در عمل کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

وی نه تنها موضوع حقوق را جزو مشکلات بازنشستگان عنوان کرد بلکه مشکلات درمانی و مشکلات معیشتی را اهم مشکلات این قشر دانست و اضافه کرد: ریاست جمهوری مسئولیت سنگینی بوده که هر کس پا به این عرصه می‌گذارد باید با تجربه کافی همه‌جوانب را در نظر گیرد.

اوجی با بیان اینکه مردم در حال حاضر با مشکلات فراوان و در سختی تمام زندگی می‌کنند، یادآور شد: مشکلات اقتصادی امان مردم را بریده و بسیاری از مردم را در تنگنا قرار داده که به نظر می‌رسد این موضوع باید در اولویت کار رئیس جمهور آینده کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از فارس؛ حضور همیشگی ملت ایران در تمامی صحنه‌های انقلاب بر همگان ثابت شده و امسال نیز با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی مهر تأییدی بر صفحه انقلاب نقش می‌زنند ولی باید هر فردی که به‌عنوان منتخب مردم چهار سال ضمام اداره کشور را بر عهده می‌گیرد بداند مسئولیت خطیری را عهده‌دار شده که باید با تمام قدرت پا در این عرصه نهند. امروزه مشکلات فراوانی گریبان‌گیر مردم ایران شده که  رفع هر کدام از آن‌ها جزو درخواست‌های مردم است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 16 =