اما و اگرهای پلمب پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی خراسان‌جنوبی

پلمب یک مجموعه ورزشی کمکی به جوانان نمی‌کند، همچنین مسئولان برای اجرای پروژه‌های ورزشی همت مضاعفی از خود نشان دهند تا در آینده از آسیب‌های اجتماعی بی‌شماری جلوگیری شود و بهانه‌های مختلف را سرلوحه کار خود قرار ندهند.

سامان اکبرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: با دستور فرمانده پلیس راه بیرجند پیست موتورسواری استان که به‌صورت نیمه کاره بود، پلمپ شد.

وی با بیان اینکه هر هفته ورزشکاران زیادی در این مکان ورزش می‌کنند که با این کار این جوانان را به سطح خیابان‌ها کشیدند، بیان داشت: اگر پیست مشکلی داشت چرا هر هفته که ورزشکاران تمرین می‌کنند این اتفاق نیفتاد و بعد از همایش و مصاحبه این کار را انجام دادند.

اتصال غیرمجاز پیست به جاده       

در همین راستا به دنبال پاسخ از راهنمایی و رانندگی بودیم که طی تماس‌های متعدد پاسخی داده نشد و فقط در نامه ارسالی از پلیس راه شهرستان بیرجند به اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند دلیل پلمب را اتصال غیرمجاز پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری با جاده اصلی دانسته بودند که در روز همایش باعث یک فقره تصادف شده بود. در این نامه تأکید شده بود که باید تا رفع این مشکل پلمب بماند اما نکته اینجاست که چرا تاکنون این مورد بیان نشده بود؟

رسیدگی می‌شود!

«محسن قطبی» معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: تا این لحظه خبری از این مورد نداشته‌ایم و شاید فقط به اداره شهرستان بیرجند اطلاع‌رسانی شده است.

وی اضافه کرد: حتما این مورد را بررسی و به آن رسیدگی می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.

واگذاری عرصه‌های منابع‌طبیعی برای موتورسواری و اتومبیل‌رانی

همچنین در راستای گزارش یک بام و دو هوای حاکم بر حوزه ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی که در روز ۹ خرداد ماه در خبرگزاری فارس منتشر شد و درباره پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی بود که به دلایل مختلف به آن رسیدگی نمی‌شود به همین دلیل با اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری درباره واگذاری پیست امیرآباد با اداره ورزش گفت‌وگو کردیم.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف تملک اراضی و تثبیت عرصه‌های ملی و دولتی، عـلاوه بــر استیفای حقوق دولت و مردم و حفظ و توسعه منابع‌طبیعی تجدیدشونده، است، گفت: واگذاری بخشی از این عرصه‌ها در جهت گسـترش فعالیت‌های ورزشی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی، گردشگری و ســایر فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای کشور در جهت رشد اقتصادی، تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال مولد و زمینه‌سـازی بـرای خودکفایـی اسـت.  

حمید باقرپور افزود: سال ۸۳ زمینی با مساحت یک هکتار در حاشیه روستای امیرآباد با هدف احداث پیست موتورسواری از سوی این اداره اختصاص یافته که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد و پروژه‌های عمرانی ورزشی باید در این زمین اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی سال گذشته در راستای تخصیص زمنین برای امور خدماتی و گردشگری ۴.۵ هکتار  از مراتع روستای بوشاد را برای اجرای طرح اتومبیل‌رانی و موتورسواری اختصاص داد.

به گفته وی اداره منابع‌طبیعی و مدیریت امور اراضی که به ترتیب متولی واگذاری زمین هستند از طریق کمیسیون ماده ۲۱ به صورت اجاره این ۴.۵ هکتار را در اختیار متقاضی طرح قرار دادند.

به‌دنبال موافقت‌نامه اصولی هستیم!

«رجبی ستوده» رئیس سابق هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان‌جنوبی کسی است که این ۴.۵ هکتار به او واگذار شده است وی در این خصوص، گفت: این زمین برای فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری و ورزشی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آیتم‌هایی که در این مجموعه اجرایی می‌شود پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری است، تبیین کرد: اکنون به‌دنبال موافقت‌نامه اصولی دارای زمین از سمت اداره‌کل ورزش و جوانان هستیم تا این پروژه را شروع کنیم.

با این مسائل مطرح شده باید مسئولان بدانند که با پلمب یک مجموعه ورزشی کمکی به جوانان نمی‌کند، همچنین مسئولان برای اجرای پروژه‌های ورزشی همت مضاعفی از خود نشان دهند تا در آینده از آسیب‌های اجتماعی بی‌شماری جلوگیری شود و بهانه‌های مختلف را سرلوحه کار خود قرار ندهند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یک =