یک جاده که مانع رشد ۳۰ روستا و معدن شد

رئیس شورای اسلامی روستای افضل آباد بخش شوسف نهبندان گفت: حدود ۲۰ سال است که راه روستایی افضل آباد بخش شوسف ساخته شده اما با وجود اینکه دارای ۳۰روستا و معادن بسیاری زیادی است متأسفانه ۸۰ درصد آن مناسب نیست و مسئولان نسبت به بهسازی آن توجهی ندارند.

علیرضا اردونی امروز درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه امروزه یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت و توسعه مناطق کم برخوردار اتصال راه‌ها است، اظهار داشت: راه روستایی افضل آباد بخش شوسف حدود سال ۷۵ ساخته شده است.

وی ادامه داد: این راه مرکز بخش شوسف رو به مرز افغانستان متصل می‌کند و اکنون این راه روستایی از زیرساخت مناسبی برخوردار نیست.

به گفتۀ وی این جاده یکی از پرترددترین راه های روستایی شهر نهبندان است که از بین ده‌ها روستای بزرگ و کوچک، همچنین معادن منیزیت،گرانیت و گچ عبور می‌کند.

رئیس شورای اسلامی روستای افضل آباد بخش شوسف نهبندان خاطر نشان کرد: این جاده حد فاصل روستای ذهاب تا افضل آباد به طول تقریبی۱۵ کیلومتر است که ۸۰درصد آن ازبین رفته و مسئولان شهرستان نیز برای بهسازی قول مساعد داده‌اند اما هنوز اقدام مؤثری از سوی آنها انجام نشده است.

اردونی با تأکید براینکه بارها موضوع بهسازی این جاده را پیگیری کرده ایم، افزود: بازدیدهایی نیز توسط مسئولان انجام شده و معاونت فرمانداری نهبندان و ریاست اداره راه قول مساعد داده اند اما بی نتیجه مانده است.

وی با اشاره به اینکه این جاده محل عبور روزانه ۵۰ کامیون است، تصریح کرد: این جاده روستایی باعرض بسیار کم و پیچهای خطرناک است که ظرفیت ترافیک حجم زیادی از تریلی و کامیون را ندارد.

به گفتۀ وی در طی این ۲۰ سال که از ساخت این جاده می‌گذرد تاکنون هیچ بهسازی و روکش آسفالتی انجام نشده است و اگر این جاده روستایی بهسازی شود حدود ۳۰ روستا و معدن‌های اطراف آن از این جاده بهره‌مند خواهندشد.

اردونی اظهار داشت: بر اساس شنیده‌ها سالانه درصدی از عوایدی معادن باید به پروژه‎‌های زیر ساختی روستا اختصاص پیدا کند ولی متأسفانه با وجود اینکه ۲۰ سال از بهره برداری معادن میگذرد خبری از این موضوع نشده است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 18 =