بورس بدون استرس انتخابات

همیشه قرار گرفتن در ایام انتخابات موجب تکاپو و تغییراتی در بازارها می شود، این بار هم بسیاری از بازارها مانند خودرو و مسکن در انتظار نتیجه انتخابات نشسته اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، با این که همیشه بازار سرمایه نیز از استرس روزهای انتخابات دور نمی ماند اما به گفته کارشناسان این بار این بازار از استرس ها و هیجانات انتخاباتی دور مانده و به قدری افت کرده که دیگر جایی برای افت های بیشتر باقی نمانده است.

از اردیبهشت سال گذشته تاکنون این بازار تغییرات و هیجانات بزرگ و عجیبی را متحمل شده است؛ بسیاری که دارایی های خود را فروختند و وارد این بازار شدند سرمایه خود را از دست دادند و روزهای سرخ بورسی را تجربه کردند.

سعید محمدی یکی از شهروندان بیرجندی است که به گفته خود ۹۰ درصد سرمایه اش را از سال گذشته تا امروز از دست داده است و نه راه پس دارد و نه راه پیش.

وی افزود: به امید افزایش سرمایه وارد این بازار و با سقوط عجیب و کاهش سرمایه ام مواجه شدم.

ربانی، یکی دیگر از شهروندان هم می گوید: از سال های بسیار قبل وارد بازار سرمایه شده‌ام، همه چیز خوب بود و رشد به طور منظم و آهسته در این بازار دیده می شد اما ناگهان در اردیبهشت سال گذشته شاهد رشد و جهش عجیب و غریبی بودیم که ناشی از ورود سرمایه های مردم به این بازار بود.

وی اضافه کرد: با این حال از خرداد سال گذشته تاکنون بازار چهره دیگری به خود گرفته و بسیاری از سهام داران قدیمی را نیز گرفتار کرده است و موجب شده نتوانند پیش بینی درستی از بازار داشته باشند.

وی با انتقاد از سیاست های دولت که موجب تخریب این بازار شد، اعلام می کند: دیگر پولی برای مردم نمانده و سرمایه چندین ساله من هم بر باد رفته است و کسی پاسخگوی ضرر و زیان ما نیست.

وی تصریح کرد: امیدوارم پس از انتخابات آرامش به این بازار برگردد.

همیشه انتخابات اثراتی بر بازار داشته اما امسال بازار بورس استرس انتخابات را ندارد. بازار متعادل شده است و افت خیلی محسوسی نخواهیم داشت زیرا دیگر جایی برای افت باقی نمانده است.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =