زیرساخت مریض درمان «زیرکوه» صدای دولتی‌ها را هم درآورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: «زیرکوه» تنها شهرستانی است که ساختمان مناسبی برای بیمارستان ندارد و اکنون در درمانگاه و با سه نفر متخصص در آن خدمات انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، در زمینه کمبودهای بهداشتی و درمانی زیرکوه بارها و بارها گزارش در رسانه‌ها منتشر شده است، نماینده مردم قاینات و زیرکوه ۱۳ بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرد: مطالبه ۸۰ هزار مرزنشین زیرکوه محقق شد و بیمارستان این شهرستان بالاخره در ۱۴۰۰ ردیف بودجه گرفت.

این گزارش حاکی است آخرین گزارش هم ابتدای آذر سال قبل با عنوان «زخم بدخیم درمان در زیرکوه» منتشر شد و در این گزارش آمده بود، آنطور که مردمان این نقطه مرزی می‌گویند، بیمارستان ۳۲ تختخوابی زیرکوه فقط نامی روی تابلوست و امکانات و تجهیزات آن در حد درمانگاه و دلیلش هم این است که در زلزله سال ۷۶، تأمین اجتماعی برای مداوای زلزله‌زدگان در زیرکوه مرکز درمانی را راه‌اندازی و تجهیز کرد و چند سال بعد این مرکز به نام بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوثر حاجی‌آباد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به‌عنوان مستأجر قرار گرفت و با این که تابلوی بیمارستان با عنوان  ۳۲ تختخوابی کوثر است اما به‌دلیل استیجاری بودن، توسعه و تأمین امکانات، تجهیزات و نیروهایش امکان‌پذیر نیست و به همین واسطه امکاناتش در حد یک درمانگاه است.

«محمد دهقانی» رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با فارس از بیرجند، افزایش تخت‌های بیمارستانی و آی‌ سی‌ یو طی هشت سال گذشته را یکی از اقدامات شاخص حوزه سلامت در استان دانست و اظهار داشت: در این بحران، کرونا به داد مردم رسید اما جای گلایه برای کمبود زیرساخت ها در زیرکوه باقی است.

وی افزود: زیرکوه تنها شهرستانی است که ساختمان مناسبی برای بیمارستان ندارد و اکنون در درمانگاه و با سه نفر متخصص در آن خدمات انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: زیرکوه ۴۲ هزار نفر جمعیت دارد که امیدواریم بیمارستان این شهرستان مرزی نیز در آینده نزدیک ساخته شود.

«ناصری» رئیس شبکه بهداشت و درمان زیرکوه نیز گفت: خواسته مسئولان این شبکه از مسئولان برای برون رفت از این چالش اساسی احداث بیمارستان جدید و خرید مکان استیجاری از تأمین اجتماعی است اما ساخت بیمارستان نیاز به اعتبار ملی ماده ۲۳ دارد.

وی افزود: زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان تأمین شده و پیگیری‌ها هم برای دریافت ردیف بودجه و در نظر گرفتن اعتبار در سرفصل‌های بودجه ۹۹ از سوی همه مسئولان استانی و کشوری ادامه دارد به‌طوری که بعد از پیگیری‌های استاندار و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وزیر بهداشت و درمان به رئیس سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای نوشت و درخواست تأمین اعتبار این پروژه درمانی را مطرح کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =