مشکلات نباید موجب قهر مردم با صندوق‌های رأی شود/ برای دفاع از حرم به میدان می‌آییم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه برخی از مردم می‌خواهند به واسطه عملکرد هشت ساله دولت روحانی اعتراض خود را با رأی ندادن نشان دهند، گفت: نباید مردم به سبب مشکلات با صندوق‌های رأی قهر کنند.

حسین خسروی‌اسفزار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در رابطه با اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، اظهارداشت: ارکان انقلاب اسلامی ایران سه مورد شامل آموزه‎های دینی، رهبری امام و مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است.

وی با بیان اینکه تجربه انقلاب اسلامی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران به مردم در صحنه خود افتخار می کند، تصریح کرد: اگر تبلیغات سوء دشمن و ناکارآمدی برخی از مدیران در دوران‌های مختلف منجر به عدم حضور مردم و کمرنگ شدن حضورشان در صحنه‌های انقلاب گردد آن روز، روز مصیبت است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود: با توجه به اینکه یکی از ارکان اصلی انقلاب مردم هستند و تداوم انقلاب در کلان کشور بستگی به حضور مردم دارد و اگر نظام اسلامی بخواهد زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد، این امر بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و باید به موضوع توجه ویژه داشت.

خسروی‌اسفزار در رابطه با این سؤال که برخی از مردم می‌خواهند به واسطه عملکرد هشت ساله دولت روحانی اعتراض خود را با رأی ندادن نشان دهند؟ گفت: پیامبر می‌فرمایند؛ حکمت و حرف درست و محکم را ولو از انسان مشرک هم باید پذیرفت و آیت‌الله رئیسی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره بیان کرده؛ دولت آینده را به‌خاطر دولت گذشته نباید مؤاخذه کرد بنابراین نباید مردم به سبب مشکلات با صندوق‌های رأی قهر کنند.

راه از بین بردن نارضایتی عدم حضور نیست

وی ادامه داد: اینکه مردم ناراضی بوده و نباید در انتخابات مشارکت داشته باشند بدون شک این نارضایتی از مدیریتی اشتباه نشأت گرفته بنابراین برای مدیریت اصلح در کشور مردم در این انتخابات شرکت نمایند و با مشارکت خود مسائل را درست کنند و بدانند با شرکت نکردنشان در انتخابات به‌طور قطع اوضاع بدتر خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری علاج دردها و مشکلات کشور را شرکت در انتخابات دانسته‌اند، اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت اسلامی، محوریت جمهوری اسلامی است.

خسروی با اشاره به اینکه تفکر انقلاب و تفکر «حاج قاسم سلیمانی» قدرت کشورهای اسلامی بوده و این ظرفیت در کشورمان وجود دارد، بیان داشت: اگر عده‌ای نارضایتی دارند حق دارند چون در عرصه‌های مختلف مشکلاتی وجود دارد ولی راه از بین بردن نارضایتی، شرکت نکردن در پای صندوق‌های رأی نیست.

وی در رابطه با دو دیدگاه مهمی که در حوزه اقتصاد از جمله وابستگی به کشورهای غربی برای رسیدن به توسعه و یا تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، اضافه کرد: متأسفانه مشاور اول دکتر روحانی این اعتقاد را داشته که بدون تکیه به کشورهای اروپایی، کشورمان پیشرفت ندارد و امروز مردم ب‌ طور علنی مشکلات این نگاه را دیده و باید این سؤال را پرسید چرا باید به کسانی وصل شویم که در حقوق بشر به جایی نرسیده و ضعف دارند و حتی جایگاه بشریت را درک نکرده‌اند.

ارتباط با سایر کشورها را نفی نمی‌کنیم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه ارتباط با کشورهای دیگر را نباید نفی کرد زیرا تمام بشریت به یکدیگر نیازمند است، تصریح کرد: از لحاظ دینی و اجتماعی باید با دیگر کشورها ارتباط داشته باشیم ولی ارتباطی که منجر به قدرت و سلطه گردد زیرا نه دینمان و نه غیرتمان به جز این اجازه می‌دهد.

خسروی با اشاره به اینکه متأسفانه تفکر نادرست وابستگی به کشورهای غربی در این دولت جاری و ساری بوده، یادآور شد: آن چنان که به نظر می‌رسد نظریه دوم به این صورت که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و ارتباط با کشورهای دیگر می‌توان به توسعه رسید، صحیح‌تر است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده نیز به این موضوع اشاره دارد که کشور باید طوری مدیریت شود تا در مقابل همه تکان‌های سیاسی، اجتماعی و غیره حفظ شود و این موضوع با نظریه دوم در مورد اقتصاد نزدیکی بیشتری دارد.

تکیه بر ظرفیت‌های داخل راه‌حل توسعه

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ی به قدرت‌های دفاعی کشور اشاره کرد و افزود: این قدرت‌ها نشان می‌دهند که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌توان با تعامل به توسعه دست یافت.

خسروی با بیان اینکه خداوند در قرآن به‌طور مشخص می‌فرماید به فراخوان رهبران اگر لبیک بگویید زنده‌اید، اضافه کرد: افرادی این فرمان حیاط‌آور را نمی‌خواهند بفهمند زیرا اگر امر رهبر که تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بوده شنیده می‌شد به رفع مشکلات کمک مؤثری بود.

وی با اشاره به اینکه نباید به نام جوان‌گرایی، انسان‌های باتجربه را کنار بگذاریم، تصریح کرد: تحرک، خلاقیت و نوآوری جوانان باید در کنار تجربه کهنسالان قرار گیرد تا موفقیت حاصل شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ادامه داد: اینکه آیا دولت جوان خواهد آمد یا خیر بستگی به تصمیم مردم دارد و هر دولتی که بیاید باید وقتی را صرف درست کردن ناکارآمدی‌های موجود صرف کند.

ویژگی‌های انتخاب اصلح

خسروی به ویژگی‌های انتخاب اصلح اشاره کرد و یادآور شد: نخستین ویژگی نامزد اصلح ولایت‌مداری عملی بوده و شاید همه دم از ولایت بزنند ولی آنچه اهمیت دارد ولایت‌مداری عملی است نه شعاری.

وی با بیان اینکه یکی از سخنان رئیس جمهور کنونی این بوده که در ایران یک پرچم وجود دارد و تنها پرچم‌دار رهبری است و باید این پرسش را از ایشان پرسید که چقدر به این سخن عمل کرده‌اند، اضافه کرد: در مباحث برجام رهبری فرمودند که مفاد برجام را به‌طور واضح برای مردم منتشر نمایید اما رئیس جمهور در عمل به این فرمان گفت مگر می‌شود اسرار کشور را منتشر ساخت و آیا این ولایت‌مداری است.

مردم تبلیغات توخالی را نمی‌خواهند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه کاش نوع زندگی نامزدها توسط مسئولان ذیربط برای مردم مشخص می‌شد، تصریح کرد: نوع زندگی نامزدها نشان می‌دهد آن‌ها چقدر با مشکلات و دردهای مردم جامعه آشنا هستند.

خسروی با بیان اینکه داشتن برنامه برای نامزدها بسیار اهمیت دارد اما آنچه بیش از این مهم بوده کارنامه نامزدها است، اضافه کرد: ویژگی برتری «حاج قاسم سلیمانی» میدانی بودن بود که باید نامزدها این موضوع را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی ادامه داد: مردم تبلیغات توخالی را نمی‌خواهند بلکه باید نامزدها در کنار برنامه کارنامه خوبی داشته باشند که از جمله این کارنامه‌ها می‌توان به در میدان بودن و پاکدستی اشاره داشت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در پایان با تأکید بر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، خاطرنشان کرد: مردم علاقه فراوانی به «حاج قاسم سلیمانی» دارند و یکی از سخنان این شهید والامقام این بوده که جمهوری اسلامی حرم است، و اگر حرم جمهوری اسلامی آسیب ببیند حرم‌های بغداد، کاظمین و نجف و مشهد آسیب خواهد دید بنابراین دفاع از حرم هر روز شرایط خاصی دارد، روزی دفاع از حرم این بوده که جوانانی در سوریه بجنگند ولی امروز دفاع از حرم جمهوری اسلامی شرکت مردم در انتخابات است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =