افزایش ۱۰ درصدی پرونده های ورودی به دادگستری خراسان‌جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۴۴۴ پرونده به دستگاه قضایی وارد شد که تعداد پرونده های ورودی نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته قضاییه، اظهار داشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، میثاق با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تجلیل از قضات و کارمندان، سرکشی از زندان‌ها و بررسی مشکلات، آزادسازی تعدادی از زندانیان‌ غیرعمد با کمک خیران و دیدارهای مردمی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به تعداد ۱۱۷ هزار و ۴۴۴ پرونده وارده به دادگستری خراسان‌جنوبی در سال ۹۹، افزود: این تعداد در سال گذشت ۱۰۶ هزار ۸۲۰ فقره بوده که ۱۰ درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پرونده‌های وارده به دادسراهای استان در سال ۹۹ تعداد ۵۴ هزار ۴۴۴ مورد با رشد ۹ درصد، دادگاه‌های بدوی ۵۵ هزار ۵۳۸ فقره با رشد ۱۰ درصد و دادگاه‌های تجدید نظر هفت‌ هزار ۲۶۲ مورد با رشد ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۸ بوده است.

حمیدی یادآور شد: تعداد پرونده‌های مختومه‌ شده سال ۹۹ دادگستری خراسان‌جنوبی ۱۱۵ هزار و ۹۵۷ فقره بوده که نشان از رسیدگی بیش از ۹۸ درصد کل پرونده‌ها دارد.

وی تعداد رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادسراهای خراسان‌جنوبی در سال ۹۹ را ۵۴ هزار و ۲۰۸ فقره اعلام کرد و گفت: ۵۴ هزار و ۶۷۳ فقره در دادگاه‌ها‌ و هفت هزار ۷۶ فقره در دادگاه تجدید نظر مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به ۳۸ هزار ۲۲۰ پرونده وارده به شورای‌های حل اختلاف شهرستان‌های استان در سال ۹۹، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۸ هزار ۵۱۴ پرونده مختومه شده که ۳۴ درصد از آن نیز به صلح و صفا انجامیده است.

حمیدی نقض آراء دادگستری خراسان‌جنوبی را ۱۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۱۴ درصد از پرونده‌ها نیز مورد تجدید نظرخواهی قرار گرفته که مورد اقبال و رضایت‌مندی مردم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ۸۲۷ هزار ۸۵۱ فقره تردد در سال ۹۹ به دادگستری خراسان‌جنوبی صورت گرفته است که در سال ۹۸ تعداد ۸۲۷ هزار ۸۵۱ فقره تردد بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی حوزه قضایی الکترونیکی برای نخستین‌ بار در کشور در استان، خاطرنشان کرد: تعداد ۲۷ هزار پرونده در سال ۹۹ تشکیل شده که ۳۸ درصد از کل پرونده‌های وارده است.

حمیدی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از تردد و حضور مراجعین به دادگستری دادگاه آنلاین در سال ۹۹ فعال شده، گفت: در سال ۲۴ هزار ۹۹۰ فقره پرونده و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز تعداد هشت هزار ۷۰۰ مورد تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی تعداد ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه در خراسان‌جنوبی را ۵۵۵ هزار در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: در سه ماهه ابتدای امسال نیز ۱۳۶ هزار ابلاغ الکترو نیکی صادر و تحویل طرف دعاوی شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به نصب پاپند‌ الکترونیکی با محدوده مشخص جغرافیایی خراسان‌جنوبی، بیان داشت: در سال ۹۸ این تعداد ۲۸ مورد بوده و در سال ۹۹ به ۲۰۷ فقره رسیده که نشان از رشد ۶۰۰ درصدی دارد.

وی از تبدیل مجموعه مجازات جایگزین حبس در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: در سال ۹۸ تعداد هزار ۸۵ پرونده و در سال ۹۹ نیز تعداد هزار ۲۲۳ فقره پرونده بوده که ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =