جهاد برای قنوات سیل‌زده/ احیای ۷ رشته قنات در ۳ شهرستان خراسان‌جنوبی

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به مراجعات زیاد مردمی در خصوص کمک به رفع مشکل قنوات و از طرفی تأمین نشدن اعتبارات از مدیریت بحران و جهاد کشاورزی، سازمان بسیج سازندگی کار اجرایی ۷ رشته قنات در ۳ شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در جمع خبرنگاران، با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: با توجه به سیل اردیبهشت‌ماه سال جاری که در سه شهرستان استان رخ داد و خسارات زیادی به بیش از ۳۰ رشته قنات وارد کرد، مشکلات فراوانی را برای روستاییان در زمینه آب کشاورزی و آب آشامیدنی ایجاد کرد.

وی بیان داشت: با توجه به مراجعات زیاد مردمی در خصوص کمک به رفع مشکل قنوات و از طرفی تأمین نشدن اعتبارات از مدیریت بحران و جهاد کشاورزی، سازمان بسیج سازندگی استان با هماهنگی مجموعه جهاد کشاورزی در فاز اول کار اجرایی ۷ رشته قنات در ۳ شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه را آغاز کرد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اعتبار برآورد شده و مورد نیاز برای این ۷ پروژه را حدود ۱۵ میلیارد ریال ذکر و مطرح کرد: قرار است پس از تأمین اعتبار این پروژه‌ها در اختیار بسیج سازندگی استان قرار گیرد.

هنری با تأکید بر اینکه به دلیل کمبود آب و مشکلات ناشی از آن عملیات اجرایی این پروژه‌ها زودتر انجام خواهد شد، افزود: با تلاش شبانه‌روزی جهادگران استان، قنات روستای حویگان خوسف ظرف کمتر از ۱۱ روز لایروبی و و کول‌گذاری شد که کار اجرایی این قنات به لحاظ بازه زمانی یک رکورد محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی و تفاهمی که با مجموعه جهاد کشاورزی و استانداری انجام شده، با تأمین اعتبارات در حوزه بحران در خصوص پروژه‌های قنوات سایر پروژه‌های مشکل‌دار در بحث سیل نیز در برنامه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 8 =