برگزاری بزرگترین ماراتن علمی زیر سایه کرونا/ رقابت ۱۵ هزار نفر در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خراسان‌جنوبی، گفت: ۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب خراسان‌جنوبی در کنکور ۱۴۰۰ با هم رقابت می‌کنند.

احمد خامسان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: کنکور سراسری ۱۴۰۰ در پنج گروه آزمایشی هنر، علوم‌ریاضی و فنی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و زبان‌های خارجی در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: آزمون گروه آزمایشی هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم‌انسانی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم‌ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم‌تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

در استان خراسان‌جنوبی ۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب از ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ به رقابت می‌پردازند

 

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این ماراتن علمی از ساعت ۸ صبح آغاز و ساعت ۱۲:۳۰ به پایان می‌رسد، بیان داشت: در استان خراسان‌جنوبی ۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رقابت ۱۵ هزار داوطلب در خراسان‌جنوبی

خامسان با اعلام اینکه امسال ۹ هزار و ۱۷۴ داوطلب زن و ۶ هزار و ۶۸۸ داوطلب مرد در ۵ گروه آزمایشی به مدت ۴ روز با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ تغییر چشمگیری نداشته است.

بیشترین داوطلب شرکت‌کننده در آزمون سراسری ۱۴۰۰ مربوط به گروه آزمایشی علوم‌تجربی با ۵ هزار و ۵۲۸ داوطلب است

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین داوطلب شرکت‌کننده در آزمون سراسری ۱۴۰۰ مربوط به گروه آزمایشی علوم‌تجربی با ۵ هزار و ۵۲۸ داوطلب است، مطرح کرد: داوطلبان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس دانشگاه بیرجند از پیش‌بینی محل‌های مجزا در هر حوزه برای برگزاری آزمون برای داوطلبانی که دارای علائم مشکوک به بیماری هستند خبر داد و گفت: در تمامی حوزه‌های امتحانی استان مراقبین سلامت حضور خواهند داشت تا اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی به دقت نظارت شود.

امروز؛ آخرین زمان خوداظهاری

سامانه خوداظهاری ابتلا به کرونا برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ از ۳۰ خرداد فعال و داوطلبان تا امروز اول تیر فرصت دارند فرم خوداظهاری را تکمیل کنند

 

خامسان به سامانه خوداظهاری ابتلا به کرونا برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ اشاره و توضیح داد: این سامانه از ۳۰ خرداد فعال شده و داوطلبان تا امروز سه‌شنبه اول تیر فرصت دارند فرم خوداظهاری را تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان آزمون لازم است به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir (قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا) مراجعه و به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند مطرح کرد: آزمون داوطلبانی که براساس خوداظهاری در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، دارای بیماری قطعی کرونا هستند در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

توصیه‌ای به داوطلبان

خامسان به داوطلبان توصیه کرد: در محل آزمون داوطلبان در هیچ تجمعی در داخل سالن و حیاط محل آزمون شرکت نکنند، والدین پس از رساندن فرزند خود سریعا محل آزمون را ترک کنند و همچنین قبل از آزمون و بلافاصله بعد از آزمون دست‌های خود را با محلول، ژل ضد عفونی یا پدالکلی تمیز کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان از بدو ورود به حوزه، در طول برگزاری آزمون و بعد از پایان آزمون و تا رسیدن به منزل ماسک حتماً بزنند و از ماسک‌های فیلتردار استفاده نکرده و حتماً از ماسک معمولی سه‌لایه استفاده شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =