اجرای طرح «مهرواره محله همدل» در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: طرح مهرواره «محله همدل» با مرکزیت مساجد از ماه مبارک رمضان به‌صورت سراسری شکل گرفت و در همین راستا یک هزار ۸۹۴ مسئله مردمی احصاء شد که به‌نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی ظهر امروز در نشست خبری سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام(ع)، اظهار داشت: این سازمان در اول تیرماه ۱۳۶۰ تحت عنوان شورای‌ عالی تبلیغات اسلامی شکل گرفت و سپس در ۱۴ فروردین‌ماه ۱۳۶۸ تغییر نام پیدا کرد.

وی افزود: سیاست کلی و مأموریت این سازمان بر محوریت گفتمان‌سازی، امید و خودباوری، تکیه بر توان مردمی و امکانات داخلی، گفتمان‌سازی رسانه‌ای، توسعه تبلیغات نوین و ارتباط اثربخش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شبکه‌سازی و جلوگیری از فرهنگ جزیره‌ای، تقویت حلقه‌های میانی برای شکل‌گیری جبهه فرهنگی عام و خاص، تمرکز بر رصد استقرار نظام تحلیل وضعیت فرهنگی و تشکیل اتاق وضعیت در شهرستان‌ها به‌منظور شناسایی ظرفیت‌ها و کمبودهای احتمالی براساس خروجی اتاق در زیست‌ بوم فرهنگی برنامه‌ریزی خواهد شد.

رضایی یادآور شد: طرح مهرواره «محله همدل» با مرکزیت مساجد از ماه مبارک رمضان به‌صورت سراسری شکل گرفت و در خراسان‌جنوبی تعداد یک هزار ۸۹۴ مسئله مردمی احصاء شد که به‌نوع خود بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: پویش سخن و حرف‌آورد ویژه بانوان، پویش ماه من و تجلیل از افراد موفق هر محله، کمک مؤمنانه، طرح مسجد محله‌مور و محله مسجدمحور و تشکیل ستاد محرم از دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی طی سال جاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از شکل‌گیری ستاد تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان در استان خبر داد و گفت: قرارگاه رسانه و فضای مجازی در همه شهرستان‌ها با مسئولیت ائمه‌ جمعه، گسترش شبکه امامت و تبلیغ با همکاری نهادهای مرتبط، طرح امام محله و امام روستا با هدف حرکت سازمان به‌سمت فعالیت‌های کیفی و محتواسازی در سال جاری شکل گرفته است.

رضایی تعداد مساجد فعال خراسان‌جنوبی را یک هزار ۹۸۳ مسجد، اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۵۰۶ روحانی فعال در حوزه برادران، ۹۸ روحانی مستقر در روستاها، ۲۲۶ خانه عالم، یک هزار و ۵۷۰ مداح سازمان‌یافته، ۳۰ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۶۰ خانه قرآنی شهری و ۱۷۰ خانه قرآنی روستایی، یک هزار ۳۲۰ هیأت مذهبی و ۹۱ کانون فرهنگی تبلیغی در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه سالانه ۶۰ هزار روز تبلیغات اسلامی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی انجام می‌شود، ادامه داد: سالیانه بیش از ۱۴ هزار نفر آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف علوم قرآنی را فرا می‌گیرند و پنج هزار گواهینامه آموزش قرآنی صادر و تاکنون ۱۱۰ نفر مدرک حفظ قرآن با درجه لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا  را دریافت کرده‌اند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =