شرق کشور را دریابید | از سونامی بیکاری تا سفره‌های خالی مردم

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس ضمن گلایه از کم‌توجهی به شرق کشور به‌ویژه استان خراسان‌جنوبی، گفت: یکی از عمده دلایل کاهش میانگین نمره عدالت همین بی‌توجهی‌ها است، سونامی بیکاری نهبندان و سربیشه را فراگرفته و اقتصاد این منطقه به خواب سنگینی فرو رفته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس در نطق میان دستور دولت ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) علیه زدودن همه آثار طاغوت، مردم‌باوری و ارائه سبک جدیدی از مردم‌سالاری مبتنی بر شرع مقدس اسلام و تبلور آن در جمهوری اسلامی بوده است.

وی از حضور باشکوه مردم کشور و به‌‍تبع مردم استان خراسان‌جنوبی در صحنه انتخابات ۱۴۰۰ قدردانی کرد و بیان داشت: در برابر این مردم باید سر تعظیم فرود آورد؛ چه آن‌ها که به هر دلیل رأی ندادند و چه آن‌ها که در جشن پاسداشت از جمهوریت حضور فعالانه داشتند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مردم ایران با وجود همه فشارها، ناکارآمدی‌ها و سوء مدیریت‌ها و از طرفی تبلیغات گسترده رسانه‌ای بدخواهان و دشمنان این کشور با حضور میلیونی در پای صندوق‌های رأی بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

مزه شیرین خدمت‌رسانی را به مردم بچشانید

نخعی اضافه کرد: ملت ایران با انتخاب شخصیتی انقلابی و دلسوز نشان دادند پای انقلاب و آرمان‌های بلند انسانی و الهی ایستاده‌ و اجازه تعبیر خواب‌های آشفته دشمنان را ندادند لذا در طلیعه گام دوم انقلاب، هنگام خدمت تمام وقت و قدردانی از مردمی است.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب مردم، گفت: اعتماد کم‌نظیر مردم به شما در این شرایط حساس و تاریخی نعمت بزرگی است که شکر آن جز در خدمت‌رسانی به این مردم شریف نیست، لذا باید تمام همت و تلاش خود را به‌کار بندیم تا طعم شیرین این پیروزی را با عبور از وضع موجود به وضع مطلوب با کار و تلاش جهادی و بی‌وقفه به مردم بچشانیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی راهبردی‌ترین سند حل مشکلات کشور و کلید واژه بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب برای تسریع در حرکت کشور به سمت پیشرفت و تحقق عدالت اجتماعی را استفاده از ظرفیت عظیم جوانان توانمند، متعهد و متخصص دانست.

گلایه از بی‌مهری به جوانان

نخعی اضافه کرد: نخبگان جوانی که در هر زمینه‌ای از نانو تا هسته‌ای، پزشکی تا موشکی و هر عرصه‌ای که به آن‌ها اعتماد شده، خوش درخشیده‌اند و فاتح قله‌های علم و فناوری بوده‌اند لذا مهاجرت نیرو‌های فکری جامعه آسیب بزرگی است که در صورت بی‌توجهی مشکلات اساسی برای کشور به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: نمونه بارز این بی‌توجهی‌ها، مشکلات بسیاری است که به‌خصوص در سال‌های اخیر برای نیرو‌های متخصص و عملیاتی صنعت نفت بوجود آمده است؛ جوانان و پرسنل متعهد و توانمندی که در سخت‌ترین شرایط تحریمی نه تنها اجازه توقف حتی یک لحظه این صنعت عظیم را ندادند بلکه خالق نوآوری‌ها و شگفتی‌های بسیاری نیز بوده و امروز به‌شدت مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

شرق کشور را دریابید

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از کم‌توجهی به شرق کشور به‌ویژه استان خراسان‌جنوبی، گفت: یکی از عمده دلایل کاهش میانگین نمره عدالت همین بی‌توجهی‌ها است، سونامی بیکاری نهبندان و سربیشه را فراگرفته، اقتصاد این منطقه به خواب سنگینی فرو رفته و بیشتر مردم با وجود شرایط خشکسالی بی‌سابقه در سال جاری، فاقد هر نوع درآمد اقتصادی استاندارد هستند و زندگی را به سختی می‌گذرانند.

نخعی اضافه کرد: در نتیجه همین بی‌توجهی‌ها استانی با ظرفیت‌های بسیار معدنی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری به همراه قابلیت‌های ارزشمند مرزی با کشور افغانستان وضعیت خوبی ندارد و جوانان استان و وضعیت اقتصادی مردم به‌ویژه در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، بسیار نامناسب و نگران‌کننده است.

به‌صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق مرزی

وی از وضعیت اسفناک جاده‌های ارتباطی سخن گفت و اضافه کرد: خالی شدن روستا‌ها از سکنه به خصوص در مناطق مرزی آژیر خطر را به صدا درآورده و این مسئله حتی از رنگ قرمز شهر‌های کرونایی نیز پر خطر‌تر است و لازم است هر چه سریع تر با توسعه امکانات رفاهی جلوی این فاجعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی گرفته شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در این منطقه لب‌ها با تشنگی سخن می‌گویند، دست‌ها رمقی برای کشاورزی و پا‌ها توانی برای یافتن آب در دشت‌های سراب‌گونه را ندارند؛ آیا سزاوار است در مملکت اسلامی، سفره اکثر مردم مرزنشین که تأمین‌کننده امنیت مرکزنشینان هستند خالی باشد و مردم در کنار بالاترین ذخایر اقتصادی، حتی از نعمت آب شرب مناسب نیز بی‌بهره باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =