اخبار ورزشی| از آماده‌سازی پیست‌ تریال شهید «حججی» برای مسابقات آسیایی تا طرح «کارمند فعال- ایران‌پویا»

پیست تریال خراسان‌جنوبی مهیای میزبانی مسابقات آسیایی و کشوری ۱۴۰۰ شد و طرح «کارمند فعال-ایران‌پویا» برای نهادینه‌سازی ورزش بین مردم اجرایی می‌شود.

سیدمحمود علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت:  پیست دوچرخه‌سواری تریال شهید «حججی» خراسان‌جنوبی با همکاری شهرداری بیرجند، اداره ورزش و جوانان و هیأت دوچرخه‌سواری شهرستان بیرجند آماده‌سازی شد.

وی افزود: با هزینه‌کرد بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال و بهسازی جدیدترین  پیست تریال‌دوچرخه‌سواری کشور خراسان‌جنوبی مهیای میزبانی مسابقات کشوری و آسیایی سال ۱۴۰۰ می‌شود.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر  در روز هشتم تیرماه جاری در سطح شهر‌های استان همایش دوچرخه‌سواری با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، ادارات ورزش و جوانان و همکاری هیأت‌های همگانی برگزار می‌شود.

علوی در ادامه از برگزاری طرح استعدادیابی خبر داد و گفت: مسابقات استعدادهای برتر ورزشی رشته دوچرخه‌سواری انتخابی تیم خراسان‌جنوبی طی روزهای ۱۰و ۱۱ تیرماه به‌میزبانی شهرستان نهبندان و با حضور مستعدین منتخب شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برترین‌های این ماراتن استانی به اردوی آمادگی دعوت و برای اعزام به مسابقات کشوری زیر نظر مربیان برجسته آموزش‌های تکنیکی و تاکتیکی لازم را فرامی‌گیرند.

کارمندان پشت میزکارشان ورزش می‌کنند

«کاظم چراغ‌بیرجندی» رئیس‌ هیأت ورزش‌های همگانی خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «کارمند فعال- ایران پویا» با محوریت خراسان‌جنوبی در سطح کشور خبر داد.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح، کارکنان ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در محیط کار و پشت میز خدمت حرکات ورزشی را انجام دهند.

رئیس‌ هیأت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی افزود: طرح »کارمند فعال- ایران پویا» به شکل مدون و پیوسته از شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰ به‌صورت هفتگی شروع و طی یک برنامه چرخشی روزهای شنبه هر هفته رأس ساعت ۸:۳۰ صبح در قالب جلسات آموزش و تمرین ۲۰ دقیقه‌ای (۱۰ دقیقه اول شنبه هر هفته آموزش و حرکات آمادگی جسمانی و ۱۰ دقیقه بعدی به‌صورت تناوبی هر برنامه در خصوص یکی از موارد تغذیه، روان‌شناسی، حرکات اصلاحی، مشاور خانواده، رشد و یادگیری) با استفاده از اساتید برجسته کشوری انجام می‌شود.

چراغ‌بیرجندی یادآور شد: این طرح در راستای نهادینه‌سازی ورزش در بین مردم و با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی سلامت جسمانی، روانی و بهبود بهره‌وری سازمانی کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا پایان آذرماه ادامه می‌یابد.

وی متذکر شد: افراد علاقه‌مند می‌توانند جهت شرکت با مراجعه به صفحه رسمی کارمند فعال در اینستاگرام (karmandefaal@) و ورود به پخش زنده (Live) توانند به این پویش ملی بپیوندند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یازده =