جریمه ۲۰ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی/ ‌عدم درج قیمت؛ در صدر تخلفات

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از تشکیل یک هزار و ۷۱۴ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: متخلفان محکوم به پرداخت ۲۰ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان جریمه شدند.

حسین حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی سه ماهه امسال ۶۹۶ پرونده در بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد ۷۰۹ پرونده مختومه و بالغ بر ۳ میلیارد و ۹۹ میلیون تومان جریمه برای محکومین صادر شده است.

وی بیان داشت: در بخش قاچاق کالا و ارز ۷۷۵ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد تاکنون ۷۹۸ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از تشکیل ۲۴۳ پرونده در بخش بهداشت و درمان طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۲۴۹ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۶۰ میلیون و  ۷۷۰ هزار تومان جریمه محکوم شدند.

حسن‌پور از تشکیل یک هزار و ۷۱۴ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۵۶ پرونده مختومه شده و متخلفان پرونده‌های تعزیراتی استان محکوم به پرداخت ۲۰ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان جریمه شدند.

وی عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و ارائه نکردن فاکتور خرید را از مهم‌ترین تخلفات بخش کالا و خدمات عنوان و مطرح کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، رعایت نکردن مقررات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در محل فعالیت را بیشترین تخلفات در بخش دارو و درمان ذکر کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ورود و خروج کالا از مسیر غیرمجاز و بدون تشریفات گمرکی و نگهداری، خرید، فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی بیشترین تخلفات بخش قاچاق کالا و ارز بوده است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان ۲۱ تا ۴۲ روز، قاچاق کالا و ارز ۲۳ تا ۴۹ روز و بهداشت، دارو و درمان ۱۲ تا ۲۶ روز بوده است.

وی با اشاره به بیشترین تخلفات ثبت‌شده در بخش قاچاق کالا طی ۳ ماهه نخست امسال، گفت: سوخت (نفت سفید و نفت گاز)، البسه، احشام، دخانیات و مواد غذایی بیشترین فراوانی تخلفات وارده قاچاق کالا را در سه ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =