وضعیت شکننده کرونا در خراسان‌جنوبی/ از سفر به سیستان و بلوچستان بپرهیزید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به روند گسترش ویروس کرونا در استان‌های همجوار به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سفر به این استان، خراسان‌جنوبی با افزایش تعداد مبتلایان و قرمز شدن برخی شهرها مواجه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، از ثبات ابتلا به کرونا طی سه هفته اخیر در استان خبر داد و اظهار داشت: همچنین موارد مرگ و میر ناشی از این ویروس در استان پایین بوده است.

وی با اشاره به بازگشایی تالارهای پذیرایی در استان اشاره و بیان داشت: متأسفانه طبق بازدیدها و گزارشات رسیده موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود و این موضوع جای نگرانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در اصناف میزان استفاده از ماسک ۹۷.۵ درصد و در صنوف ۹۴.۶ درصد است، مطرح کرد: آزمون سراسری ۱۴۰۰ را در پیش داریم که باید تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شود.

رضایت‌بخش بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات

دهقانی همچنین به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان اشاره و بیان داشت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات رضایت‌بخش بود به‌طوری که میزان استفاده مردم از ماسک در شعب اخذ رأی ۸۶.۲ درصد، تهویه شعب ۹۸.۹ درصد و فاصله‌گذاری اجتماعی حدود ۹۶ درصد رعایت شده است.

وی به روند گسترش ویروس کرونا در استان‌های همجوار به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان اشاره و مطرح کرد: تردد و مراجعه بیماران کرونایی از سیستان و بلوچستان به استان خراسان‌جنوبی جای نگرانی دارد که باید مد نظر ویژه قرار گیرد.

نگران طغیان کرونا هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متأسفانه خروجی‌های این استان کنترل نمی‌شود، تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سفر به این استان و حضور در دورهمی‌ها، هفته‌های آینده شهرهای خراسان‌جنوبی نیز با افزایش تعداد مبتلایان و قرمز شدن برخی شهرها مواجه خواهد بود.

دهقانی اضافه کرد: در حال حاضر نیز با رنگ‌بندی جدید شهرستان درمیان از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی برگشت و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳ شهر به ۴ شهر استان افزایش یافت که این زنگ خطری برای استان است.

تزریق روزانه ۴ هزار دُز واکسن در استان

وی با اشاره به ورود محموله جدید واکسن کرونا شامل ۱۱ هزار و ۸۱۴ دُز واکسن سینوفارم چینی به استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۴ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار و ۹۷۸ نفر واکسن نوبت اول و ۹ هزار و ۷۹۹ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند، اضافه کرد: در مجموع  ۸۴ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۵۵ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال و ۶۰ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال واکسینه شدند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =