مساعدت ۶ میلیاردی به هیأت‌های ورزشی/ هیأت اسکواش بی‌نصیب از اعتبارات!

در سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی ۶۰ میلیارد ریال به هیأت‌های ورزشی کمک کرده که ثلث آن به هیأت‌ همگانی و ورزش روستایی و بومی محلی تعلق گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، از شیوع ویروس منحوس کرونا قریب‌ بر ۱۶ ماه می‌گذرد و این مهمان ناخوانده خیلی از فعالیت‌های اجتماعی و تربیت‌ بدنی را تحت‌ تأثیر قرار داده و به کما برده است.

اگر چه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبتنی بر دستورالعمل‌های مقطعی ستاد ملی کرونا هرازگاهی بهانه‌‌ای به‌دست متولیان و مسئولان هیأت‌های ورزشی می‌دهد و کلاه شرعی بر بی‌برنامگی، کم‌کاری و کم‌تحرکی این حوزه می‌گذارد ولی تزریق اعتبارات فدراسیونی و اداره‌کل ورزش و جوانان به هیأت‌های ورزشی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ همچون گذشته روال عادی خود را طی کرده و به حساب هیأت‌های ورزشی خراسان‌جنوبی و شهرستان‌های استان واریز شده است.

بررسی‌های به‌عمل آمده نشان از آن دارد که حمایت‌های مالی و ریالی دستگاه‌های بالادستی از هیأت‌های ورزشی خیلی نقشی در فعالیت‌های سال ۹۹ و سه ماهه نخست امسال نداشته و به استناد برخی از گزارشات مالی مجامع سالانه‌ طی ماه‌های گذشته علی‌رغم نداشتن برنامه‌های ورزشی مشهود این اعتبارات ملی و استانی هزینه نموده و چه بسا بدهکاری نیز برای هیأت‌ها به ارمغان آورده‌اند.

اگر چه ارقام متغنی از مساعدت‌های مالی و ریالی فدراسیون‌های ورزشی به هیأت‌های استان خراسان‌جنوبی در دست نیست ولی برحسب گزارشات دریافتی از اداره‌کل ورزش و جوانان در بازه زمانی اردیبهشت‌ماه ۹۹ تا پایان فروردین ۱۴۰۰ حدود ۶۰ میلیارد ریال به حساب ۴۷ هیأت استانی و اقماری شهرستاتی واریز شده است.

هیأت اسکواش خراسان‌جنوبی طی سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) هیچ‌گونه دریافت ریالی از اداره‌کل ورزش و جوانان نداشته و بایستی دلیل عدم جذب اعتبار این هیأت مشخص شود و ظلمی که بر زیر مجموعه و ورزشکاران مستعد اسکواش‌بازان شده موشکافی گردد.

از آنجایی که بارها مسئولان ورزشی خراسان‌جنوبی اظهار داشته‌اند قریب‌ بر ثلث اعتبارات ملی و استانی در اختیار ورزش‌های همگانی و روستایی است اما در عمل خیلی تحرکات میدانی در هیأت‌ ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در سطح روستاها و مناطق عشایری مشهود نیست؟

در سال مالی ۱۳۹۹(اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰) اداره‌کل ورزش و جوانان مبلغ ۵ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال را به حساب هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال به استثنای یک میلیارد ریال اعتبار «طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی» واریز کرده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سال مالی ۱۳۹۹ اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی همچنین مساعدت‌های مالی در وجه هیأت‌های شهرستانی زیرمجموعه دو ورزش‌های همگانی و ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی  استان واریز کرده که خبرگزاری فارس از کم و کیف آن بی‌خبر است.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =