برق ۴ سازمان پر مصرف خراسان‌جنوبی قطع شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی از قطع برق ۴ سازمان پر مصرف پیرو مصوبه هیأت وزیران و در راستای حفظ پایداری شبکه برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن بخشایی صبح امروز در حاشیه جلسه مدیریت‌بار خراسان‌جنوبی، با اشاره به افزایش دما و لزوم مدیریت مصرف خصوصا در ادارات، اظهار داشت: براساس ابلاغ صورت گرفته توسط وزارت نیرو، سازمان‌های و ادارات دولتی باید مصرف برق خود را ۵۰ درصد در ساعات اداری و ۹۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی بیان داشت: در همین راستا تیم‌های پایش از ابتدای ابلاغ این مصوبه در استان راه‌اندازی شده و با رصد میزان مصرف برق ادارات و سازمان‌ها در صورت عدم رعایت، به صورت کتبی اخطار و در مرحله بعد برق سازمان متخلف قطع می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی تبیین کرد: با توجه به کاهش شدید تولید نیروگاه‌های برق آبی به‌دلیل افت قابل توجه نزولات آسمانی و پیرو مصوبه هیأت وزیران و در راستای حفظ پایداری تأمین برق مراکز درمانی و منازل مسکونی، در هفته‌ای که گذشت برق بیش از ۴ اداره و بانک پرمصرف به‌دلیل عدم رعایت موازین مدیریت مصرف به‌صورت موقت قطع و پس از اخذ تعهد کتبی، مجددا وصل شد.

بخشایی با بیان اینکه کاهش و مدیریت مصرف برق در این برهه زمانی برای تأمین برق کشور بسیار حیاتی است، اضافه کرد: بدیهی است با توجه به تداوم گرمای هوا در سطح استان و کشور، بازرسی‌های سرزده از ادارات و سایر مشترکین پرمصرف تا عبور از شرایط بحران ادامه داشته و با مشترکین متخلف در این خصوص با قطع برق برخورد خواهد شد.

وی بیان داشت: با روش‌های بسیار ساده مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و بالاتر، عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف به صورت همزمان و در ساعت‌های اوج مصرف و خاموش کردن یک لامپ اضافی به‌صورت همگانی می‌توانیم این تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =