۶ روستای «نهبندان» به مجتمع آبرسانی قدمگاه متصل می‌شود

مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان گفت: با توسعه مجتمع آبرسانی قدمگاه روستاهای چهار فرسخ،علی‌رئیس، بیچند، سمافات، سلطان‌آباد،محمدآباد بیچند و سایر روستاهای اقماری به شبکه آبرسانی متصل می‌شود.

احمد خیردوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان، با اشاره به وضعیت منابع آبی این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به کمبود بارندگی و نزولات جوی وضعیت منابع آبی شهرستان دچار تنش و بحران شده است.

وی بیان داشت: شهرستان نهبندان دارای  ۱۷۲ باب مخزن، ۴۰ حلقه چاه، ۸۲ ایستگاه پمپاژ و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال وجود دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان مطرح کرد: ۲۱ هزار مشترک در شهرستان وجود دارد که به ۱۵۰ روستای تحت پوشش آبرسانی انجام می‌شود و ۹۵ روستا توسط تانکر و آبرسانی سیار می‌شود.

خیردوست با بیان اینکه توسعه مجتمع آبرسانی قدمگاه در حال مطالعه و در دست بررسی است، افزود: روستاهای چهار فرسخ، علی‌رئیس، بیچند، سمافات، سلطان‌آباد،محمدآباد بیچند و سایر روستاهای اقماری با این مجتمع از آبرسانی سیار خارج و به شبکه آبرسانی منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: با رشد جمعیت مجتمع حسین‌آباد که بزرگترین مجتمع آبرسانی شهرستان است و ۲۵ درصد مشترکین ساکن را دارا است در حال مهندسی مجدد است.

مدیر امور آب و فاضلاب نهبندان با اشاره به اینکه از محل مجتمع آبرسانی شاهکوه آبرسانی به ۳ روستا در حال اقدام و ۵ روستای دیگر در حال مطالعه است، اضافه کرد: همچنین در مجتمع تیغدر روستای توتسک و نائمه اصلاح و بازسازی کامل انشعابات انجام شده و با پروژه دهک نیز آبرسانی به ۴۲ روستا انجام می‌شود.

خیردوست با اعلام اینکه فروش انشعابات آب در سطح شهرستان انجام می‌شود، خواستار مصرف بهینه آب توسط مشترکین شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =