تعرفه گرمسیری شهرستان نهبندان در وزارت نیرو تائید شد

نماینده نهبندان گفت: خوشبختانه خواسته بحق مردم نهبندان در خصوص تعرفه گرمسیری ماه های گرم سال در وزارت نیرو مورد تایید قرار گرفت و برای اخذ مصوبه هیات دولت با امضای وزیر نیرو به معاون اول رئیس جمهور منعکس شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی رغم تجربه گرمای بالای ۴۰ درجه در شش ماه  از سال، وزارت نیرو نهبندان را از تعرفه برق مناطق گرمسیری محروم کرده است و همواره شهروندان نهبندانی از صدور قبض‌های نجومی برق در شهرستان گلایه مند بوده و هستند.

طبق مصوبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسامی و وزارت‌خانه‌های مربوطه، در خراسان‌جنوبی تنها طبس جزو مناطق گرمسیری تعیین شده است که در سال بیش از ۴ ماه گرم دارد.

درجه حرارت، مدت زمان طول دوره گرما، میزان آلاینده و میزان رطوبت هوا از جمله عواملی است که سبب می‌شود برق یک شهرستان در لیست تعرفه مناطق گرمسیری قرار بگیرد.

اخذ تعرفه مناطق گرمسیری از وزارت نیرو

با توجه به پیگیری های چندین ساله مسئولان برای تحقق این خواسته به گفته نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسامی بعد از پیگیری های متعدد طی مدت بیش از یک سال گذشته از سازمان هواشناسی، شرکت توانیر و وزارت نیرو و برگزاری چندین جلسه تخصصی، خوشبختانه خواسته بحق مردم نهبندان در خصوص تعرفه گرمسیری ماه های گرم سال در وزارت نیرو مورد تایید قرار گرفت و برای اخذ مصوبه هیات دولت با امضای وزیر نیرو به معاون اول رئیس جمهور منعکس شد.

نخعی اظهار امیدواری کرد شاهد تسریع در اخذ مصوبه مذکور و ابلاغ آن به وزارت نیرو باشیم.

وی ادامه داد: پیگیری ها تا تحقق کامل مطالبه بحق مردم نهبندان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 7 =