وضعیت شکننده کرونا در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان‌جنوبی در آستانه ورود به پیک پنجم کرونا قرار دارد و اگر به هشدار‌ها توجه نکنیم و موارد بهداشتی رعایت نشود قطعا استان وارد پیک پنجم خواهد شد.

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۲۲ بیمار جدید شامل ۸ بستری و ۱۴ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸ مورد از بیرجند، ۷ مورد از زیرکوه و ۷ مورد از نهبندان بودند، بیان داشت: همچنین از ۳۲۹ تست سریع کرونا ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۷۵ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۶۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند که حال ۲ نفر نامساعد است.

۲۱ هزار بیمار کرونایی بهبود یافتند

دهقانی مطرح کرد: در شبانه‌روز گذشته ۵۴ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۷ بیمار شامل ۱۳ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی اعلام کرد: از روز نخست ورود این ویروس به استان تا روز گذشته ۶۲ هزار و ۳۰۴ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۲ هزار و ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی و از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۵۲ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان از روز اول تاکنون ۹۲۲ نفر است.

ورود ۸۰ هزار دُز واکسن به استان

دهقانی به فرآیند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره و مطرح کرد: تاکنون ۸۰ هزار و ۶۷۰ دُز واکسن در استان دریافت کرده‌ایم که از این میزان تاکنون ۴۳ هزار و ۵۲۶ نفر مرحله نخست و ۲۰ هزار و ۲۱۲ نفر مرحله دوم واکسیناسیون را تزریق کرده‌اند.

تاکنون ۸۰ هزار و ۶۷۰ دُز واکسن دزبافت کردیم که از این میزان ۶۳ هزار و ۷۳۸ دُز تزریق شده است

 

وی با اعلام اینکه از مجموع سهم واکسن دریافت شده در استان تاکنون ۶۳ هزار و ۷۳۸ دُز تزریق شده است، افزود: برای تزریق مرحله دوم واکسیناسیون گروه‌های مختلف، براساس پیامک و تماس تلفنی به افراد اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۸۴ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال استان واکسینه شده‌ و مابقی افراد نیز در دستور کار قرار دارد با اشاره به ورود محموله واکسن ایرانی به استان، تبیین کرد: تاکنون یک هزار دُز واکسن ایرانی کووبرکت در اختیار استان قرار گرفته اما دستورالعمل تزریق به گروه‌های مختلف هنوز ابلاغ نشده است.

دهقانی از تغییر رنگ برخی شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: متأسفانه استان‌های همجوار سیستان بلوچستان، کرمان و یزد درگیر ویروس دلتا پلاس هندی شده‌اند که این مهم وضعیت استان را شکننده می‌کند.

خراسان‌جنوبی در آستانه ورود به پیک پنجم

از روز دوشنبه هفته جاری (۱۴ تیرماه) ورود خودروهای سواری با پلاک غیربومی به داخل استان و خروج خودروهای پلاک بومی به خارج از استان ممنوع است

 

وی از اعمال ممنوعیت تردد در پی وقوع پیک پنجم کرونا در استان خبر داد و افزود: از روز دوشنبه هفته جاری (۱۴ تیرماه) ورود خودروهای سواری با پلاک غیربومی به داخل استان و خروج خودروهای پلاک بومی به خارج از استان ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند متذکر شد: خراسان‌جنوبی در آستانه ورود به پیک پنجم کرونا قرار دارد و اگر به هشدار‌ها توجه نکنیم و موارد بهداشتی رعایت نشود قطعا استان وارد پیک پنجم خواهد شد.

دهقانی به نقش دورهمی‌ها در گسترش شیوع کرونا اشاره و از مردم خواست به‌منظور حفظ سلامتی خود و جامعه و جلوگیری از شیوع کرونا از ساعت ۲۱:۳۰ از حضور در پارک‌ها خودداری و محدودیت تردد تا ساعت ۲۲ را نیز رعایت کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =