«درمیان» زیر چتر مهربانی خیران قزوینی سیراب می‌شود

طرح ملی نذر آب در چهارمین سال متوالی در خراسان‌جنوبی اجرایی و خیران قزوینی این‌بار راهی شهرستان درمیان می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، طرح ملی نذر آب در تابستان ۱۴۰۰ برای چهارمین سال متوالی در مناطق کمترتوسعه یافته استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان‌جنوبی و کرمان که دچار مشکل کم‌آبی هستند، اجرایی می‌شود.

این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوار‌های این مناطق محروم توسط تیم‌های هلال‌احمر و همراهی مسئولان استانی امسال نیز جهت کمک‌رسانی به آسیب‌پذیرترین مناطق محروم و بحرانی خراسان‌جنوبی وارد عمل خواهند شد.

 براساس ارزیابی‌های انجام شده و هماهنگی‌های به‌عمل آمده در سال جاری تیم‌های پزشکی، درمانی، دارویی، معیشتی و فرهنگی هلال‌احمر قزوین در شهرستان درمیان استان خراسان‌جنوبی در قالب
 طرح «نذر آب ۴» به منظور ارائه خدمات درمانی و معیشتی مستقر می‌شوند.

طرح «نذر آب ۴» هلال‌احمر قزوین در شهرستان درمیان خراسان‌جنوبی در زمینه درمان تیم‌های دندانپزشک، چشم‌پزشک، اپتومتریست، پزشک متخصص گوش، حلق، بینی و قلب، روانپزشک و پزشک عمومی به فعالیت می‌پردازد.

همچنین در زمینه زیستی، بسته‌های معیشتی، بهداشتی، لوازم‌التحریر، اسباب‌بازی، آب معدنی و آرد جهت پخت نان نیز چتر حمایتی خود را در مناطق محروم شهرستان درمیان می‌گستراند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ سومین مرحله از طرح ملی «نذر آب ۳» با حضور کاروان‌هایی از جمعیت هلال‌احمر در ۱۳ روستای شهرستان مرزی سربیشه برگزار شد که ویزیت ۹۱۲ بیمار، ویزیت و برخورداری ۵۳ بیمار نیازمند از عینک رایگان به ارزش ۵۰ میلیون تومان،  توزیع ۶۵۰ قلم دارو به ارزش ۵۰ میلیون تومان و توزیع ۸۱ بسته کامل زیستی به معلولان،  و در حوزه‌های درمانی، معیشتی، آموزش، فرهنگی و مقابله با خشکسالی و کم‌آبی را می‌توان نام برد.

همچنین در دو مرحله قبلی «طرح نذر آب» کاروان‌هایی از استان‌های یزد، خراسان‌رضوی، سمنان، اصفهان در مناطق محروم روستایی و عشایری شهرستان‌های نهبندان و سربیشه استان خراسان‌جنوبی حضور یافته و خدمت‌رسانی داشته‌اند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 12 =