طرح مبارزه با ماهواره در سراسر خراسان جنوبی در حال انجام است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: طرح مبارزه با ماهواره با سه هدف، در سراسر خراسان جنوبی در حال انجام است و تا پایان ایام محرم و صفر امسال به پایان می‌رسد.

خبر طبس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: طرح مبارزه با ماهواره با سه هدف، در سراسر خراسان جنوبی در حال انجام است و تا پایان ایام محرم و صفر امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش خبر طبس به نقل از خبرگزاری تسنیم، صفرعلی اسماعیلی صبح امروز در جلسه توجیهی مبارزه با دجال‌واره در جمع شورای کانون بسیج ورزشکاران شهرستان بیرجند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید فراوان بر مقابله با ماهواره دارند چراکه ابزاری است که برای اشاعه فحشا بکار برده می‌شود.

وی افزود: اگر مردم جامعه نسبت به آسیب‌هایی که ماهواره دارد، آگاهی پیدا کنند، به یقین از نگاه کردن به این برنامه‌ها صرف نظر خواهند کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: تمام کسانی که پشت پرده برنامه‌های ماهواره هستند، خیلی نگران سرنوشت انسان‌ها نیستند لذا دلائل عقلی، تجربی، علم، قانون، فتوا و ولایت و امامت دوری جستن از این وسیله فساد را حکم می‌کند.

اسماعیلی افزود: لازمه مبارزه با ماهواره این است که همه متولیان، به ویژه بسیجیان توجیه شوند و در روند کار قرار گیرند و از تمامی نظریات در این زمینه استفاده شود.

وی اظهار کرد: ماهواره یکی از معضلات مهم کشور است و تاریخچه مبارزه با آن به سال ۷۳ بر می‌گردد، زمانی که مجلس شورای اسلامی در قانونی خرید و فروش و نصب ماهواره را ممنوع و جرم اعلام کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: بسیج با اقدامات فرهنگی می‌تواند در طرح مبارزه با ماهواره ورود پیدا کند و با قانع کردن افراد و قرار دادن اطلاعات کافی در اختیار آن‌ها از استفاده ماهواره در کشور جلوگیری کند.

اسماعیلی با اشاره به اجرا شدن طرح مبارزه با ماهواره در استان، افزود: این طرح سه هدف دارد، هدف نخست اطلاع‌رسانی و دادن اطلاعات کافی به مردم که این هدف به صورتی آرام از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: هدف دوم شناسایی و ارائه محصولات فرهنگی به دارندگان ماهواره و هدف سوم جمع‌آوری ماهواره توسط خود مردم تا پایان ایام محرم و صفر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در طرح جمع‌آوری ماهواره برخورد شدید وجود ندارد و فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرده است که اگر هر یک از دارندگان ماهواره، تا پایان شهریورماه به صورت داوطلبانه ماهواره خود را تحویل دهد، یک دستگاه گیرنده دیجیتال دریافت خواهد کرد.

4 دیدگاه دربارهٔ «طرح مبارزه با ماهواره در سراسر خراسان جنوبی در حال انجام است;

  1. نگرشهای یک سو گرایانه امثال جنابعالی در مقاطع مختلف برکسی پوشیده نیست ،در مدت نه چندان دور همین دیدگاه در خصوص سایر ابزارهای ارتباطی از جمله تلویزیون وویدئو نیز رایج بود به نحوی که اگر کسی در خانه تلویزیون داشت مردم او را به چشم مرتد می انگاشتند !!!با این دیدگاه منفی شما این نتیجه حاصل میشود که سایر ابزارهای ارتباطی از قبیل :گوشیهای هوشمند،رایانه واینترنت و…. هم صدق میکند .برادر عزیز خداوند در قرآن کریم فرموده:بندگان مومن من در هر عصروزمانی بایستی از بهترین امکانات روز بهره مند باشند.البته این بهره مندی مشمول رعایت شئوناتی است که باید بدان توجه نمود همانطو رکه انرژی اتمی در بحث بکارگیری در بخش انرژی میتواند بسیار مفید فایده باشد از طرفی در مبحث بکارگیری به عنوان سلاح کشتار جمعی چند ده برابر میتواند خطرناک باشد، آیا باز هم در برابر آن از کلمه دجال استفاده مینمایید؟ یا آن را حق مسلم خود میدانید؟با اندکی تامل میتوان به این نتیجه رسید که این نحوه فرهنگسازی ومیزان ظرفیت یک جامعه است که نوع کاربرد تکنولوژی را مشخص میکند. برادر عزیزبحث بنده بر سر داشتن یا نداشتن این وسیله نیست لکن آیا با جمع آوری ماهواره میتوان با تکنولوژی مبارزه کرد؟ ابزار های تکنولوژی هر روز پیشرفته تر از دیروزودر ابعاد بسیار کوچکتر به بازار عرضه میشود همانطور که برای ماهواره نیز این موضوع صدق میکند وهم اکنون درابعاد مختلف موجود میباشد .این یک حقیقت است که بایستی بپذیریم :به جنگ تکنولوژی نمیتوان رفت بلکه بایستی در کنار آن وبه موازات آن ضمن رعایت مسائل فرهنگی ،مذهبی ودینی بهره کافی را از آن برد.
    برادر من در جواب فرمایش جنابالی که بنده را فردی بی علاقه به مسائل دینی خطاب نموده اید بایستی به اطلاع برسانم که خداوند در هیچ یک از آیات قران مبارک معیار سنجش را نشستن ۲۴ ساعته جلوی تلویزیون وصرفا گوش دادن به مباحث مختلف مذهبی عنوان ننموده که اگر چنین باشدابوریحان بیرونی،بوعلی سینا، ادیسون ،انیشتین،گراهام بل،برادران رایت،ماری کوری وهزاران دانشمند ایرانی وخارجی که هریک در اعصار زندگی خود از برخی امکانات محروم بودند بایستی بی اعتقاد بدانیم واین توقع میرود که نبایست هیچ حرکتی در جهت نیل به علوم ودانش ناشناخته زمان خود انجام میدادند.
    در پایان این مورد را متذکر میشوم که بحثهای انجام شده صرفا” دیدگاه بنده نوعی نیست که البته بسیاری از مسئولین مانیز دغدغه فرهنگ سازی را در دوره های مختلف به نوعی در زمینه های مختلف اجنتماعی مطرح نموده اند وبا اندک مراجعه به متون کتب ،روزنامه ها ومجلات میتوان به این واقعیت رسید.

    1. حسن آقا سلام
      از کلی گویی بپر هیزید و وارد جزء موارد شوید:
      ۱- در مدت نه چندان دور همین دیدگاه در خصوص سایر ابزارهای ارتباطی از جمله تلویزیون وویدئو نیز رایج بود به نحوی که اگر کسی در خانه تلویزیون داشت مردم او را به چشم مرتد می انگاشتند
      >> منظور از مدت نچندان دور چه زمانی است که ما نمی دانیم
      ۲-خداوند در قرآن کریم فرموده:بندگان مومن من در هر عصروزمانی بایستی از بهترین امکانات روز بهره مند باشند.البته این بهره مندی مشمول رعایت شئوناتی است که باید بدان توجه نمود
      >> این آیه در کجای قرآن نهفته است – در تفسیر آیه ۶۰ سوره انفال داریم که خدا می فرماید:مسلمانان باید از آمادگی رزمی کامل و به روز از نظر تجهیزات ، نفرات و … برخوردار باشند و دست جلوی بیگانگان دراز نکنند
      منظور از امکانات بروزی که شما می فرمایید در تجیهزات نظامی صدق می کند ولی در انتخاب ماهواره ما در قرآن این را نداریم.
      ۳- با این دیدگاه منفی شما این نتیجه حاصل میشود که سایر ابزارهای ارتباطی از قبیل :گوشیهای هوشمند،رایانه واینترنت و…. هم صدق میکند
      >> با چاقو هم میشود میوه پوست کند و هم میشود آدم کشت : گوشی و اینترنت و رایانه مصداق این مثال است ولی در مورد ماهواره که فقط دارد فرهنگ غرب را ترویج میکند این مثال صدق نمی کند زیرا:اگر بگویید من فقط از شبکه های مذهبی و علمی آن استفاده می کنم، این را بدانید که سخنرانی های شبکه های مذهبی آن هم کذب است و در شبکه علمی یا کارتون که بچه شما محو تماشای آن است در یک لحظه یک تصویر مستهجن کافی است که بچه شما از دین دور شود.
      این را بدانید که دشمن اسلام عاشق چشم و ابروی ما نشده که این همه شبکه فارسی زبان ۲۴ ساعته رو داره مدیریت می کنه. چرا آمریکا برنامه هایی با زبان ژاپنی و چینی و … تولید نمی کنه.
      حسن جان نمی خوام بگم من تو راهم و تو توی بیراهه ولی به جای نشستن پای ماهواره و تلویزیون و اینترنت باید مطالعه مون رو زیاد کنیم.
      کتاب طلاست و ماهواره و تلویزیون و اینترنت زباله دونی شما مستقیم به طلا دست پیدا کنید بهتره یا بخواهید از میان زباله ها طلا پیدا کنید.
      انشا الله خداوند ما را عاقبیت بخیر کرده و از یاران واقعی امام زمان قرار دهد.

  2. تجربه در تمامی برهه های زمانی ثابت کرده برخوردهای قهری مفید فایده نبوده که حتی روحیه ماجراجوی انسنانهای بی اطلاع رانیز به سمت ماهواره گرایش داده است هم اکنون در کشور تمامی اقشار اعم از فقیر وغنی ،پیر وجوان،بیسواد وباسواد،پزشک وپرستار ،مهندس،تاجر وکاسب و….همه وهمه از این وسیله استفاده میکنند ناگفته نماند که دربین انها افراد مومن هم بسیارند.حال این سوال پیش می اید که علت چیست؟ علت را در برنامه های بسیار خسته کننده ،تکراری ،غیر متنوع وعدم تناسب با سلایق جامعه وعدم توجه به شادی ونشاط ودهها علت دیگر که متاسفانه درتهیه وتدوین برنامه های صداوسیما بدان توجه نشده وصرفا”تمامی ساخته های آین سازمان که نام ملی برآن نهاده اند فرد محور وصرفا”مذهبی وعاری از برنامه های سرگرم کننده ،علمی ،متنوع وجذاب میباشد واوج این بی تدبیری را در مدیریت برنامه در روزهای تعطیل میتوان دیدبه نحوی که تمامی برنامه ها گاها”تمام وقت خود راصرف تعارفات،سخنرانیها وبحثهای وقتگیر وکسل کننده نموده ومتاسفانه درآن واحد این موضوع در تمامی شبکه های تلویزیونی مشاهده میشود .نهایت تدبیربرای دور کردن مردم از برنامه های ماهواره ابتدا به ساکن معرفی یک جایگزین خوب باتوجه به صرف هزینه برنامه سازی در زمینه های علمی،مذهبی،فرهنگی،مستندسازی،ورزشی و….مبتنی برسلیقه بیننده ومتناسب با سن وسال افراد مختلف جامعه خواهد بود .متاسفانه این حرکت جدید هم جز حیف ومیل کردن بیت المال عایدات دیگری نخواهد داشت.

    1. اولا: چون خودتان استفاده می کنید پس نباید فکر کنید که همه از این وسیله شیطانی استفاده می کنند.
      دوما: هدف این است که این وسیله به خانه مومنین راه پیدا کند و باطل را در نظر آنها حق جلوه دهد. وگرنه کسی به خدا و قرآن ایمانی ندارد را چه نیاز.
      سوما: چون شما به سخنرانی های مذهبی و قرآنی علاقه ندارید آن را خسته کننده می دانید
      چهارما: برای این ابزار شیطانی نمی توان جایگزینی برای یک کشور اسلامی در نظر گرفت.
      پنجما: شما با خرید این ابزار شیطانی بزرگترین سرمایه تان که وقت و انسانیتتان است را به تدریج حیف و میل خواهید کرد پس زیاد فکر بیت المال نباشید. هرکس بیت المال رو بخوره و ببره باید خودش در محکمه الهی جواب پس بده.
      یادآوری:
      به خدا این یکی از ابزار های آخرالزمان است که آن را به دجال نیز تشبیه کرده اند که با کنار هم گذاشتن خصوصیات این ابزار شیطانی و صفات دجال به حرف کارشناسان دین یقین پیدا خواهید کرد. پس خود را از حربه های دجال در امان بدارید تا دچار خسران و زیان نشوید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 16 =