ماموریت وتکلیف ویژه استاندار به مدیران/ غدرخواهی خدمتگزار از خبرنگاران!

استاندار خراسان جنوبی خطاب به مدیران کل گفت: به عنوان یک ماموریت اداری و تکلیف؛ موظف هستید پاسخ خبرنگاران را به درستی بدهید و اگر مسئولی از ارائه پاسخ امتناع کرد؛ شخصا پیگیری می کنم.

خبر طبس: استاندار خراسان جنوبی خطاب به مدیران کل گفت: به عنوان یک ماموریت اداری و تکلیف؛ موظف هستید پاسخ خبرنگاران را به درستی بدهید و اگر مسئولی از ارائه پاسخ امتناع کرد؛ شخصا پیگیری می کنم.

به گزارش خبر طبس به نقل از خبرگزاری شبستان، وجه الله خدمتگزار شب گذشته (۲۹ مرداد) در اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی و آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در باغ پردیس بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: کار خبرنگاری و اطلاع رسانی در واقع اعلام و بیان مسائل و موضوعات روز که لازمه آن آگاهی بخشی به جامعه است، کاری بسیار ظریف، جدی و قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ ماه از انتصابم به عنوان استاندار در خراسان جنوبی می گذرد، افزود: در این مدت هرگاه خبرنگاران روزنامه ها، خبرگزاری ها و یا صدا و سیما با من تماس گرفته اند، در صورتی که در جلسه نبوده ام، پاسخگوی سوالات آنها بوده ام.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی به همه مسئولان، مدیران و دست اندرکاران خدمت رسانی به مردم گفت: به عنوان یک ماموریت اداری و تکلیف موظف هستید پاسخ خبرنگاران را درست بدهید و در همین راستا از خبرنگاران خواست اگر مسئول و مدیری از ارائه پاسخ امتناع کرد به مدیرکل حوزه بازرسی استانداری و یا مدیرکل روابط عمومی حتما منتقل کنند تا شخصا پیگیری کند.

وی همچنین از خبرنگاران خواست حتما در تنظیم، تهیه، ارائه و نشر خبر، اقتضائات و شرایط و موقعیت را مدنظر داشته باشید و اخبار را به گونه ای منتشر کنید که وفاق، همدلی، توسعه و عمران استان را در پی داشته باشد.

اجازه نمی دهم بازی های سیاسی سبب انشقاق در استان شود
خدمتگزار با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه نمی دهم بازی های سیاسی سبب انشقاق در استان شود، گفت: همه باید در کنار هم در معرفی استان در سطح کشور تلاش کنیم.

وی ادامه داد: خبرنگاران می توانند به درستی استان و ظرفیت های آن را معرفی کنند و از افراد صاحب نظر، دلسوز و دارای توان برای حل مشکلات کمک بگیرند و ناخواسته یک عده را تضعیف نکنند و با بیان و انعکاس مشکلات، کار کارشناسی کنید.

وی با بیان اینکه باید حرمت، عزت و کرامت مردم حفظ شود و به هیچ کس اجازه اهانت به مردم را نمی دهم، در خصوص مشکلات خبرنگارن گفت: مشکلات خانه مطبوعات استان نیاز به بررسی دقیق در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررات دارد و باید تمامی مشکلات در هر بخش، از طریق مجاری مربوطه حل و فصل شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه هنوز در جامعه نسبت به مسئولان برداشت های ناصوابی وجود دارد، به حادثه هوایی تهران- طبس اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به سفر کاری، در روز حادثه در تهران بودم، به محض دریافت پیامک وقوع این حادثه، از جلسه خارج و با حضور در بیمارستان و محل حادثه، ضمن صدور دستورات لازم برای بهبودی حال بازماندگان، اهمیت و سرعت انتقال خبر توسط خبرنگاران حاضر در محل را مشاهده کردم.

شباهت کار خبرنگاری با پزشکی/ مدیران بدون خبرنگاران در کار خود موفق نمی شوند
وی کار خبرنگاران را همچون کار یک پزشک حساس دانست و اظهار داشت: پزشک با توجه به اینکه برای سلامتی بیمار نسخه می پیچد و خبرنگار با توجه به اینکه برای روح جامعه، قلم می زند و وقایع را به نگارش در می آورد، کار بسیار حساسی دارند.

خدمتگزار همچنین به حساسیت انتقال عکس نیز اشاره کرد و افزود: یک عکس خبری می تواند آبروی یک مجموعه را به خطر انداخته و یا از سوی دیگر می تواند موجب رشد و تعالی یک مجموعه شود.

وی بازهم به خبرنگاران تاکید کرد: حتما شرایط و اقتضائاتی که می خواهید خبر را منتقل کنید را دریابید و پیامدهای آن خبر را بررسی کنید.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری بدون حضور خبرنگار نخواهد توانست در جامعه به عنوان یک مدیر موفق قدم بردارد، به مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ماموریت داد مشکلات و مسائل مربوط به خبرنگاران را بررسی کند و اگر نیاز به پشتیبانی داشت به استانداری منعکس کند و اگر نیاز به دستور شخص استاندار داشت، با جدیت دستور می دهم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هرگز وعده ای که محقق نشود و یا بر زمین بمان، به کسی نمی دهم، افزود: مسئولان باید ارتباط خود با مردم را تقویت کنند و فضایی را ایجاد کنند که مردم، خدمت رسانی را احساس کنند.

عذرخواهی استاندار از خبرنگاران
وی تاکید کرد: فاصله بین مردم و مسئولان باید از بین برود و اگر خبرنگار بتواند این اقدام مهم را انجام دهد، کار بسیار ارزشمندی انجام داده است.

خدمتگزار با تاکید بر اینکه قدردان زحمات تمامی خبرنگاران هستم و در مدت ۱۰ ماهه انتصابم در استان، ارتباط خبرنگاران با استانداری بسیار خوب بوده است، یادآور شد: روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ پیامک دریافت می کنم و اگر خبرنگاری پیامکی داده است که امکان پاسخ فراهم نشده است، از وی عذرخواهم و تلاش می کنم آنچه در توان دارم، برای آبادانی استان از آن بهره بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =