شرح حال وخیم ۵۷ هزار بیمه شده قاینی

نبود برخی امکانات و تجهیزات پزشکی در قاینات سبب شده است تا ۵۷ هزار بیمه شده این شهرستان برای بهره مندی از خدمات و تجهیزات تامین اجتماعی رنج سفر به بیرجند و هزینه های بسیاری را متحمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قاین، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی قاینات امروز در دیدار با امام جمعه قاین با انتقاد از نبود امکانات و تجهیزات پزشکی تامین اجتماعی گفت: با ابراز تاسف ۵۷ هزار  بیمه  گذار تأمین اجتماعی کمترین اهمیتی برای مسئولان تامین اجتماعی  به ویژه معاونت درمان ندارند.

«قربان خداپرست» افزود: یک سال پیش دستگاه سونوگرافی خریداری و نصب شد اما بدون استفاده رها شده  است و خاک می‎خورد و در حال مستهلک شدن است.

وی ادامه داد: با ابراز تاسف بیمه شده های تامین اجتماعی برای آزمایش تخصصی باید به بیرجند مراجعه کنند و گاهی تا دو هفته نتیجه آزمایش های آن ها اعلام نمی‌شود. به گفته او هر بیمار باید چندین هزار تومان برای سونوگرافی بپردازد در حالی که مرتب حق بیمه پرداخت می کند.

وی افزود: چهار سال پیش کلنگ احداث دی کلینیک تأمین اجتماعی با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس فقید تأمین اجتماعی به زمین زده شد اما کمترین اقدامی در این خصوص انجام نشده و همواره اعتراض بیمه گذاران را به دنبال داشته است و جامعه کارگری قاین خواستار توجه جدی مسئولان امر در این زمینه هستند.

در این دیدار مقرر شد کانون بازنشستگان مشکلات و معضلات موجود در حوزه بهداشت و درمان را طی نامه ای به دفتر امام جمعه ارسال کند تا در جلسه ای با حضور معاون درمان، فرماندار و رئیس تأمین اجتماعی، امام جمعه، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس و کانون بازنشستگان و درمانگاه تأمین اجتماعی بررسی و پیگیری شود.

بنابراین گزارش درمانگاه تأمین اجتماعی سرویس بهداشتی زنانه و مردانه مجزا ندارد و فضای انتظار بیماران بسیار نامناسب و ناکافی و مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرده است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =