افزایش روزهای غبارآلود خراسان‌جنوبی/ توفان و گردوخاک در راه استان

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی از افزایش روزهای غبارآلود استان در سال جاری خبر داد و گفت: روزهای دارای گرد و غبار در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به شرایط جوی استان، اظهار داشت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیشیابی و خروجی مدل‌های هواشناسی تا پایان هفته جاری وزش باد شدید و توفان گرد و خاک در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز از سرعت وزش باد در استان کاسته می‌شود، بیان داشت: در برخی ساعات وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با گرد و خاک را در نوار شرقی استان خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی از وزش باد شدید و توفان گرد و خاک در سطح استان تا اواخر هفته جاری خبر داد و عنوان کرد: از فردا تا اواخر هفته گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک در استان پیش بینی می‌شود به ویژه در نواحی شرقی توفان و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

نخعی با بیان اینکه تعداد روزهای دارای گرد و غبار در سه ماه اول سال گذشته ۴ روز بوده است، گفت: روزهای دارای گرد و غبار در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: حاجی‌آباد زیرکوه، طبس و نهبندان به ترتیب بیشترین روزهای دارای گرد و غبار را داشته‌اند که در نهبندان با توجه به روند پیش رو این تعداد افزایش خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی آلودگی هوا در خراسان‌جنوبی را از نوع ریزگردها ذکر کرد و گفت: خشکسالی باعث شده گرد و غبار، پدیده غالب جوی در بیشتر شهرهای استان باشد و با این وضعیت بارش‌ها پیش‌بینی افزایش این روزها را نسبت به سال گذشته داریم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 18 =