اقدامات شورای شهر بیرجند طی ۴ سال/ شورای ششم میدان اجتماعات را رها نکند!

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان گفت: در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند ۵۰ طرح عمرانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در بیرجند اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم تقی‌زاده ظهر امروز در آخرین نشست شورای اسلامی شهر بیرجند در دوره پنجم، اظهار داشت: شورای پنجم متشکل از کمیسیون‌های پنج‌گانه «بودجه و امور مالی»، «حقوقی و نظارت»، «عمران و توسعه پایدار»، «فرهنگی، اجتماعی و ورزشی»، «بهداشت، خدمات شهری، محیط زیست و سلامت» است.

وی با بیان اینکه در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند ۲۴۶ جلسه با ۸۷۰ مصوبه برگزار شد، بیان داشت: در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند ۵۰ طرح عمرانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در بیرجند اجرا شده است.

تشریح پروژه‌های اجرا شده

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند به تشریح پروژه‌ها در بخش‌های مختلف پرداخت و مطرح کرد: احداث بوستان حکیم‌نزاری، احداث سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند، احداث کانال خطی مهرشهر، بوستان کاجستان، بوستان خطی بند دره، میدان عروج، دیوار یخبندان، میدان دوم سجادشهر، پارکینگ طبقاتی و بوستان الهیه از جمله این پروژه‌ها است.

تقی‌زاده احداث المان بوستان دکتر معتمدنژاد، میدان شهدای عبادی، جایگاه پسماند، مخزن بتنی مهرشهر، بهسازی خیابان‌های جمهوری و مدرس، بازگشایی معابر ۰۴ بیرجند، احداث بلوار طبیعت، زیرسازی اراضی موسوی، آسفالت معابر شهر بیرجند، ایمن‌سازی کانال‌های سطح شهر، اصلاح مهندسی و ترافیکی میدان قدس، احداث منطقه تفریحی و گردشگری بند دره را از دیگر پروژه‌های اجرا شده ذکر کرد.

وی تهیه و تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، اولویت‌بندی طرح ۱۲ تقاطع غیرهمسطح، جداره‌سازی حاشیه بلوار صیاد شیرازی، میدان اجتماعات و پارک مفاخر را از دیگر اقدامات برشمرد و اضافه کرد: تعیین تکلیف اراضی موسوی، تعیین تکلیف اراضی ارتش، اجرای طرح فرزان، ایجاد کمبربند سبز شهری، توسعه میادین و بازارچه‌های میوه و تره‌بار، توسعه روزبازارها را از دیگر اقدامات شاخص این دوره شورای اسلامی در شهر بیرجند برشمرد.

لزوم اجرای خط بی. آر. تی

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند اضافه کرد: همچنین خط بی. آر. تی از میدان آیت‌الله عبادی تا جاده زاهدان به عنوان خط ویژه حمل و نقل و محل احداث پارکینگ‌ها و پایانه‌های درون‌شهری مشخص شد و در دوره جدید باید اجرایی شود.

تقی‌زاده به ایجاد سایت پسماند اشاره کرد و گفت: در بین یک  هزار و ۳۰۰ شهر کشور، سایت پسماند و کارخانه بازیافت پسماندهای شهری و تولید کود و کمپوست را بدون دریافت تسهیلات و اعتباری معادل ۱۳ میلیارد تومان ایجاد کردیم که هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شورای ششم میدان اجتماعات را رها نکند!

وی از احداث میدان اجتماعات به مساحت ۱۲ هکتار جنب میدان ابوذر خبر داد و مطرح کرد: با طرحی که در این خصوص تهیه شده به یک اثر و شاهکار تاریخی تبدیل خواهد شد چراکه میدان اجتماعات در قلب طرح اجتماعی، فرهنگی و تفریحی که میدان بی‌بدیلی است در حال اجرا است.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند ادامه داد: حدود ۱۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و بخش عمده‌ کار شامل تأمین آب، برق، روشنایی، احداث فضاها و تصویب در کمیسیون ماده ۵ انجام شده و اگر این پروژه رها نشود تا سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری آن خواهیم بود.

تقی‌زاده به طرح منطقه گردشگری بند دره اشاره کرد و گفت: این طرح با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در این دوره در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و امسال هم در بودجه شهرداری تأمین اعتبار شده تا تعطیل نشود و پیگیری فازهای دوم و سوم این پروژه باید توسط شورای ششم انجام شود.

آخرین خبرها از طرح انتقال صنوف آلاینده

وی همچنین به طرح انتقال صنوف آلاینده اشاره کرد و بیان داشت: اراضی این طرح تعیین تکلیف شد و یک هزار و ۶۴۹ قطعه زمین توسط راه و شهرسازی و ۳۷۳ قطعه نیز توسط شهرداری مشخص شده و تاکنون برای ۷۴۳ واحد صنفی پروانه صادر و ۱۳ هکتار زمین شهرداری برای واگذاری در شورا تصویب و مشکل حل شده است.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده زمین در اختیار برخی صنوف قرار می‌گیرد و شرکت تعاونی صنوف آلاینده در حال معرفی واحدها است که امیدواریم ظرف یک سال آینده شاهد انتقال کامل صنوف به ویژه صنوف خیابان عدل و سایر نقاط شهر باشیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =