اجرای طرح توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در «درمیان»

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی کار و اشتغال زنان سرپرست خانوار را دغدغه همیشگی دانست و گفت: طرح توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در شهرستان «درمیان» به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، نفیسه نخعی صبح امروز در جلسه شورای مشورتی استان که به‌منظور بررسی شرایط بهره‌برداری از بیمه کوثر برای توانمندسازی بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست برگزار شد، اظهار داشت: بانوان، به‌ویژه زنان سرپرست خانوار در اجتماع با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید روحیه اجتماعی این قشر تقویت شود، متذکر شد: این مهم، تنها در سایه حمایت همه مسئولان امکان‌پذیر خواهد بود و بیمه کوثر می‌تواند ظرفیت خوبی برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار فراهم نماید.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به شرایط استان و تأکید بر اجرای کار به صورت گام به گام، از ظرفیت‌های بازاریابی  بیمه کوثر گفت و افزود: شهرستان درمیان به عنوان پایلوت اجرای طرح بازاریاب بیمه کوثر، انتخاب شود.

نخعی با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف، تصریح کرد: آموزش‌های لازم در خصوص بازاریابی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و یا فرزندان توانمند آن‌ها را در شهرستان درمیان شروع می‌کنیم و چنانچه طرح موفقیت‌آمیز بود در باقی شهرهای استان نیز ادامه خواهد یافت.

«ضیائیان» دبیر شورای مشورتی و رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی شورای مشورتی نیز در این جلسه، گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته، تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین امور بانوان استانداری و مدیریت شعب بیمه کوثر استان با محوریت بانوان و آموزش آنان به امضا خواهد رسید.

وی هدف از اجرای این طرح را فعال‌سازی و افزایش روحیه امید در بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار نه فقط خانواده از نظر اقتصادی خودکفا می‌شود بلکه کمک بزرگی به روحیه همکاری در زندگی ایجاد می‌شود.

دبیر شورای مشورتی و رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی شورای مشورتی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: زمانی که یک زن بدسرپرست یا بی‌سرپرست مشغول به کار می‌شود، قطع زنجیره بزهکاری را نیز به همراه خواهد داشت.

ضیائیان خاطرنشان کرد: از آنجایی که بسیاری از زنان جامعه هدف این طرح تحت حمایت بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، مهم‌ترین هدف این طرح بالا بردن اعتماد به نفس زنان و ایجاد فرصت شغلی برای آن‌ها است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =