شهرداری بیرجند یک ریال بدهی ندارد

شهردار بیرجند با اعلام اینکه متأسفانه کمک‌های سازمان شهرداری‌ها و دولت به شهرداری‌ها صفر شد، گفت: با همین حال باز هم در این دوره هیچ تجمع صنفی، مردمی و اداری نسبت به شهرداری بیرجند گزارش نشد و یک ریال هم به کارکنان بدهکار نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی جاوید ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی دوره‌های پنجم و ششم شهر بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که شهردار وظیفه پاسخگویی به تک تک شهروندان را دارد.

وی با اشاره به نارضایتی‌های وارده به شهرداری‌ها، بیان داشت: همواره بیشترین نارضایتی و اعتراض‌ها در سطح دستگاه‌ها از شهرداری‌ها است به‌ویژه در این دوره که بیشترین تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا را داشتیم.

شهردار بیرجند با اعلام اینکه متأسفانه کمک‌های سازمان شهرداری‌ها و دولت به شهرداری‌ها صفر شد، مطرح کرد: با همین حال باز هم در این دوره هیچ تجمع صنفی، مردمی و اداری نسبت به شهرداری بیرجند گزارش نشد و یک ریال هم به کارکنان بدهکار نیستیم.

جاوید با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۱۲۴ نفر از کارکنان شهرداری بازنشست شدند که ۷ میلیارد تومان حق سنوات به این افراد پرداخت شده، افزود: بودجه شهرداری بیرجند در سال ۹۶ بالغ بر ۶۹ میلیارد تومان بوده که این مبلغ در سال ۹۹ به ۱۸۸ میلیارد تومان رسید که ۲۶۹ میلیارد تومان محقق شد.

وی به اهم پروژه‌های اجرا شده طی ۴ سال اشاره و عنوان کرد: تکمیل پروژه فرهنگسرای شهرداری بیرجند، احداث بوستان جنگلی کاجستان به وسعت ۴۰ هکتار، احداث ۱۲ پارک‌ و فضای سبز، راه‌اندازی سایت پسماند و کارخانه بازیافت زباله‌های شهری و طرح منطقه گردشگری بند دره را بخشی از این اقدامات ذکر کرد.

شهردار بیرجند با اشاره به تولید روزانه ۱۲۰ تن پسماند شهری در بیرجند، عنوان کرد: در میان یک هزار و ۳۰۰ شهر کشور در بیرجند به عنوان نوزدهمین شهر سایت پسماند و کارخانه بازیافت پسماندهای شهری و تولید کود و کمپوست ایجاد شده که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

جاوید به احداث میدان اجتماعات اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه به مساحت ۱۳ هکتار در قلب شهر بیرجند در دستور کار قرار گرفت و در چند روز آینده اجرای عملیات درختکاری را در این اراضی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =