پرتاب طلایی با کمبود امکانات

«سهیلا سلیمانی» بانوی طلایی بیرجندی از بی‌کیفیتی کفش‌های مخصوص دو ومیدانی‌اش می‌نالد و می‌گوید: به‌دلیل عدم تمکین مالی بالاجبار با کفش پاره در ماراتن ملی شرکت کرده و از پس خرید مکمل‌های غذایی و هزینه ایاب و ذهاب جلسات تمرینی برنمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «سهیلا سلیمانی» در سال ۹۸ برای نخستین بار از خراسان‌جنوبی به  مسابقات قهرمانی دو ومیدانی نوجوانان کشوری اعزام و مقام ششم ماده پرتاپ دیسک را به‌دست آورد.

وی در ماراتن دو و میدانی قهرمانی سال ۹۸ نوجوانان بسیج با گردن‌آویز برنز در جایگاه سوم ماده پرتاب دیسک ایستاد و در مسابقات قهرمانی رده سنی جوانان ایران نیز چهارم شد.

سلیمانی مقام سوم مسابقات قهرمانی ماده پرتاب دیسک رشته دو ومیدانی جوانان کشور در سال ۹۹ را به‌دست آورد و در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) امسال نیز مقام پنجم را از آن خود کرد.

وی تیرماه امسال در مسابقات قهرمانی دو و میدانی جوانان کشور گرامیداشت دهه کرامت شرکت کرد و با اختلاف زیاد نسبت به حریفان خود در ماده پرتاب دیسک با کسب مدال طلای رقابت‌ها بر سکوی نخست این رویداد ورزشی قرار گرفت.

این بانوی دو ومیدانی‌کار ۱۹ ساله خوش‌آتیه خراسان‌جنوبی که فعل خواستن را صرف کرده و در اندک‌ زمان ممکن بر قله‌های رفیع قهرمانی ایستاده است به امید حمایت همه‌جانبه متولیان ورزشی گام به رقابت‌های ملی می‌گذارد.

سلیمانی با تأکید بر ضرورت تهیه تجهیزات انفرادی همچون کفش ورزشی مخصوص و دیسک پرتاب ویژه این رشته تخصصی از عدم  امکانات مناسب سخت‌افزاری چاله پرتاب و فضای ورزشی نیز گلایه دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی رشته دو و میدانی در ماده‌های پرتاب نیزه، چکش، وزنه و دیسک، افزود: اکثر ورزشکاران در دو ماده پرتابی فعالیت دارند که وی فقط پرتاب دیسک را انجام می‌دهد.

بانوی طلایی بیرجندی از بی‌کیفیتی کفش‌های مخصوص دو ومیدانی‌اش گلایه دارد و می‌گوید: به‌دلیل عدم تمکین مالی بالاجبار با کفش پاره در ماراتن ملی شرکت کرده و از پس خرید مکمل‌های غذایی و هزینه ایاب و ذهاب جلسات تمرینی برنمی‌آید.

سلیمانی از آغاز مسابقات لیگ باشگاه‌های دو و میدانی کشور در آینده نزدیک خبر می‌دهد و اظهار می‌دارد: به‌دلیل نبود حامی مالی و اسپانسر مورد نیاز در این رشته ورزشی مجبور است در قالب تیم‌های اعزامی از استان‌های دیگر  در این رقابت‌ها شرکت کند.

وی با بیان اینکه تمرینات آمادگی جسمانی و پرتابی خود را زیر نظر مربی‌ باسابقه مشهدی انجام می‌دهد، می‌افزاید: حداقل ۱۰ روز قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور باید تمریناتش‌ را در مشهد انجام دهد که مستلزم هزینه‌های گزاف و از توان پرداخت او خارج است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دوازده =