۲۳ میلیارد ریال جریمه رانندگی به خزانه کشور واریز شد

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال مبلغ ۲۳ میلیارد ریال جرائم رانندگی ناشی از اعمال قانون در خراسان‌جنوبی به حساب خزانه دولت واریز شده، گفت: امیدواریم توزیع اعتبار موضوع ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد و بخشی از این مبلغ به استان برگردد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، نخستین جلسه کارگروه اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیگشیری و کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی یا مالی خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور مسئولان این حوزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار حوزه‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی استان راه‌های مواصلاتی دورن و برون‌شهری به لحاظ کمی و کیفی است.

وی با تأکید بر احیا و مطالبه‌گری حقوق عامه در کاهش تعداد جانباختگان و مصدومین محورهای مواصلاتی دورن‌و برون‌شهری خراسان‌جنوبی، افزود: در راستای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌نیز اولویت‌دار و پرتردد باید هماهنگی‌های لازم بین پلیس راهور، راهداری و شهرداری‌ها صورت پذیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: کنترل هوشمندانه محورهای ترانزیتی، به‌روزرسانی دوربین‌های نظارتی و ثبت‌ جریمه، تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و آموزش‌های لازم و تعیین تکلیف ماده ۱۶ تخلفات رانندگان متخلف می‌تواند بخشی از حوادث رانندگی را کاهش دهد.

وحدانی‌نیا گفت:  مصوبات قوانین و تأکید بر اجرایی‌شدن آن در خصوص شترهای حیران و سرگردان در جاده‌های مواصلاتی حادثه‌خیز، نصب علایم راهنمایی و تابلوها، هماهنگی و اطلاع‌رسانی‌ سازمان‌های مرتبط با کنده‌کاری و حفاری‌های خیابانی با پلیس راهور، احداث استراحتگاه‌های موقت و دائمی بین‌شهری نیز از مهم‌ترین عوامل در کاهش حوادث رانندگی است.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر و عزاداری‌های با رعایت پرتکل‌های بهداشتی در محیط‌های باز شهری، تأکید کرد: مجوز این گونه مراسمات مذهبی باید با هماهنگی پلیس راهور و شهرداری باشد تا زمینه‌ساز حوادث رانندگی نگردد.

«علیرضا رضایی» رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به ۸۶ مورد فوت ناشی از تصادفات برون‌شهری در سال جاری، اظهار داشت: ۵۸ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی و ۴۲ درصد در جادهای فرعی بوده است.

وی از مصدومیت ۹۰۰ نفر طی تصادفات جاده‌ای برون‌شهری خراسان جنوبی از ابتدای سال خبر داد و گفت: ۵۸ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی و ۴۲ درصد در جاده‌های فرعی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به ۱۸ میلیون تردد خودرویی از محورهای استان در سال جاری، مطرح کرد: در این مدت ۳۱ هزار مورد اعمال قانون تخلفاتی داشته‌ایم.

رضایی بیشترین حوادث جاده‌ای خراسان‌جنوبی در سال جاری را در روزهای جمعه، سه‌شنبه و یکشنبه اعلام کرد و گفت: بیشترین تعداد تصادفات نیز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب بوده است.

وی از شناسایی ۶۳ نقطه جدید حادثه‌خیز جاده‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: از ۲۷ نقطه حادثه‌خیز موجود ۹ مورد رفع شده، ۲ مورد در شرف رفع و ۱۶ مورد نیز اقدامات مقدماتی انجام شده که روند اجرایی آن کند است.

«علیرضا عباسی» رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از فقر تجهیزات الکترونیکی دورن‌شهری استان گلایه‌ داشت و افزود: نصب ۳ دوربینی که سال گذشته مکان‌یابی شده تاکنون انجام نشده است.

وی تأثیرگذاری نصب دوربین‌های مدار بسته در تقاطع‌های شهری در کاهش تخلفات رانندگی را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: برحسب کار کارشناسی در زمان حضور پلیس راهور  در چهارراه‌ها ۸۰ درصد تخلفات رانندگی کاهش می‌یابد و فقط ۱۰ درصد از رانندگان به حضور مأمور اعتنایی ندارند‌.

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی با اشاره به تعداد ۱۲ فقره تصادف درون‌شهری منجر به فوت ۱۲ نفر از ابتدای امسال، اظهار داشت: در سال جاری تصادفات منجر به فوت ۳۳ درصد و حوادث رانندگی منجر به جرح ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

عباسی با تأکید بر رفع نواقص روشنایی معابر درون‌شهری، بیان داشت: ۵۰ درصد از تصادفات رانندگی منجر به فوت را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که به‌دلیل عوامل تاریکی معابر و نبود خط‌کشی و تابلوی راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال مبلغ ۲۳ میلیارد ریال جرائم رانندگی ناشی از اعمال قانون در خراسان‌جنوبی به حساب خزانه دولت واریز شده است، گفت: امیدواریم توزیع اعتبار موضوع ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد و بخشی از این مبلغ به استان برگردد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =