صرفه‌جویی؛ تنها راه عبور از خاموشی‌ها/ صرفه‌جویی ۱۲ مگاوات برق در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: اگر هر مشترک روزانه ۱۰۰ وات صرفه‌جویی داشته باشد در مجموع نزدیک به ۳۹ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف خواهیم داشت و هیچ خاموشی اعمال نخواهد شد.

مهدی دادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اعلام اینکه ۹۹.۹ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی از نعت برق برخوردارند، اظهار داشت: ۳۹۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد مشترکان مصرف خانگی هستند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هیچ روستای بدون برق در خراسان‌جنوبی وجود ندارد، بیان داشت: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹ میانگین بار مصرف برق در استان ۲ درصد بوده اما در سال جاری میانگین بار مصرف به ۱۰ درصد افزایش یافته و در چند ماه گذشته نیز شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در استان بوده‌ایم.

اگر هر مشترک روزانه ۱۰۰ وات صرفه‌جویی داشته باشد در مجموع نزدیک به ۳۹ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف خواهیم داشت و هیچ خاموشی اعمال نخواهد شد

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه به‌طور میانگین بیشترین خاموشی مورد نیاز برای کاهش مصرف تا سقف بار مجاز استان درحد ۱۵ تا ۲۰ درصد بار استان است، اضافه کرد: اگر هر مشترک روزانه ۱۰۰ وات صرفه‌جویی داشته باشد در مجموع نزدیک به ۳۹ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف خواهیم داشت و هیچ خاموشی اعمال نخواهد شد.

عدم همکاری؛ افزایش خاموشی‌ها

دادگر با بیان اینکه میانگین نرخ خاموشی‌های برق در خراسان‌جنوبی کمتر از کشور است، متذکر شد: با افزایش بی‌سابقه مصرف برق در صورت عدم همکاری مشترکان برق در خراسان‌جنوبی احتمال افزایش خاموشی‌ها بالا می‌رود.

رزمایش جهادی «شهید عباسپور» که با همکاری سپاه و بسیج و با حضور ۴۰ گروه و اکیپ عملیاتی در سطح استان اجرا می‌شود

 

وی با اشاره به اجرای رزمایش جهادی «شهید عباسپور» در استان، مطرح کرد: کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق نسبت به وضع موجود از مهم‌ترین اهداف این رزمایش است که با همکاری سپاه و بسیج و با حضور ۴۰ گروه و اکیپ عملیاتی در سطح استان اجرا می‌شود.

پایش ۴۴۰۰ مشترک

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی عنوان کرد: یکی از راهبردهای این رزمایش نظارت میدانی و پایش ۴ هزار ۴۰۰ مشترک خانگی، اداری و صنعتی و شناسایی رمز ارزهای غیر مجاز با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق، کمک به کاهش و محدودکردن خاموشی در کشور و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و توانمندی‌های مجموعه سپاه و بسیج است.

دادگر بازه زمانی قطع برق را حداکثر ۲ ساعت اعلام کرد و گفت: روزانه به‌طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار پیامک برای مشترکانی که مشمول خاموشی احتمالی می‌شوند ارسال می‌شود که در بعضی موارد به علت مدیریت بار قطع برق انجام نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه سقف مجاز برق را شرکت توانیر به واحدهای استانی ابلاغ کرده و با افزایش این میزان برنامه خاموشی اجرا خواهد شد، مطرح کرد: خاموشی‌های کنترل و برنامه‌ریزی شده، به مشترکان حساس استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع‌رسانی می‌شود و عموم مشترکان نیز می‌توانند از طریق نرم‌افزار «برق من» و مراجعه به سایت شرکت به آدرس WWW.SKEDC.IR از فهرست و زمان خاموشی‌های منطقه خود مطلع شوند.

صرفه‌جویی ۱۲ مگاواتی در استان

با اجرای طرح تعطیلی ادارات در روز‌های پنجشنبه ۶ مگاوات و با اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر شهری  ۶.۲ مگاوات صرفه‌جویی داشته‌ایم

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای مصوبه هیئت دولت بر تعطیلی ادارات در روز‌های پنجشنبه، مطرح کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون حدود ۶ مگاوات و همچنین با اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر شهری(تعدیل بیش از ۳۰ هزار چراغ روشنایی معابر) صرفه‌جویی ۶.۲ مگاواتی مصرف برق را در پی داشته است.

دادگر مطرح کرد: ساعت اوج مصرف برق در تابستان صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و عصر‌ها از ساعت ۱۹ الی ۲۳ است و مصرف برق در بازه زمانی ساعت‌های اوج بار هزینه‌های مصرف برق ۴ برابر ساعت‌های کم‌باری است.

وی افزایش مصرف چاه‌های کشاورزی، افزایش مصرف بخش صنعتی و خانگی و فعالیت دستگاه استخراج رمز ارزها را از عوامل افزایش مصرف برق در استان ذکر کرد.

جمع‌آوری ۴۳۷ دستگاه استخراج رمز ارز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی از کشف و جمع‌آوری ۴۳۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز طی ۲ ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: مردم می‌توانند برای معرفی رمز ارزهای غیرمجاز با شماره ۱۲۱ یا مراکز برق شهرستان‌ها تماس گرفته و پاداش دریافت نمایند.

دادگر بهترین بازه برای صنایع را از ساعت ۲۱ تا ۹ صبح ذکر کرد و گفت: استفاده وسایل برقی پرمصرف در ساعت‌های کم باری، تنظیم دمای آسایش بر ۲۵ درجه و تنظیم کولرهای آبی روی دور کند از جمله راهکارهای ساده‌ای است که مشترکان می‌توانند علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار به پایداری شبکه‌های برق و عبور از پیک بار نیز کمک کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =